După ce Audi a anunțat că renunță la dezvoltarea motoarelor termice, aceeași informație a venit recent și de la Volkswagen, ceea ce confirmă, practic, o decizie care vizează întreg Grupul Volkswagen. Gigantul german se alătură altor constructori care au făcut deja acest anunț, iar numărul acestora va crește rapid, în următorii ani.
Actualele motoare Volkswagen vor fi actualizate. Ele au capacitatea a se conforma viitorului standard Euro 7, dar evoluția lor nu va continua dincolo de această normă, a anunțat Ralf Brandstätter, CEO Volkswagen. Prin urmare, actuala platformă tehnică va fi actualizată în 2026, urmând să fie exploatată până în anul 2040. După acest an, Volkswagen va abandona definitiv propulsia cu ardere internă.
”Motoarele actuale sunt încă în dezvoltare. Mai avem nevoie de ele pentru o vreme și trebuie să fie cât mai eficiente cu putință. În următorul deceniu, ele trebuie să aducă bani pentru a finanța întreaga tranziție spre e-mobilitate”, a precizat Brandstätter. În absența unei noi generații de motoare clasice, cea din prezent va fi actualizată pentru a face față noilor standarde, apoi va fi retrasă progresiv, până la eliminarea completă.
Audi și Volkswagen, care sunt cei doi furnizori de motoare pentru marea majoritate a brandurilor din Grupul Volkswagen, au deja un program precis pentru familiile de motoare TSI, TFSI și TDI, reproiectate pentru a corespunde normei Euro 7, începând din 2026, dar și pentru a asigura condițiile necesare unei tranziții line către propulsia 100% electrică, până la sfârșitul anilor 2030.
Într-un interviu acordat recent publicației Automobilwoche, Brandstätter a mai spus că se așteaptă ca modelele electrice să reprezinte deja 70% din totalul vânzărilor Volkswagen, până în 2030. În acest sens, marca germană se va concentra în următorii ani pe dezvoltarea accelerată a gamei de modele reunite sub numele generic ID.