Industria auto se confruntă în prezent cu o criză fără precedent, cauzată de penuria de semiconductoare. O estimare realizată de agenția de consultanță AlixPartners arată pierderile cauzate la nivel mondial, de această criză, vor fi enorme.
În încercarea de a optimiza lanțul de aprovizionare, industria auto nu mai lucrează cu stocuri, toate componentele necesare producției fiind livrate la poarta fabricilor în timp real. Metoda aceasta are avantajul că nu necesită imobilizarea bugetelor în stocuri de piese componente, însă are și marele dezavantaj că poate fi afectată de cea mai mică problemă intervenită în lanțul de aprovizionare. Iar criza Covid-19 a complicat foarte mult situația.
Așadar, actuala criză a semiconductoarelor afectează direct producția, provocând sincope în lanțul de aprovizionare și, implicit, încetinirea ritmului de producție. Aproape că nu mai există vreun constructor de automobile din lume care să nu fie afectat de această problemă!
Iar previziunile pe termen scurt nu sunt deloc încurajatoare! Agenția AlixPartners estimează că această situație riscă să se agraveze și să dureze cel puțin până la finele anului 2021.
În termeni economici, penuria se va traduce în pierderi globale estimate la nu mai puțin de 110 miliarde de dolari. O factură pe care marii constructori o vor avea de suportat alături de furnizorii lor din industria orizontală.
Un automobil are în componență zeci de microporcesoare, iar industria auto este dependentă în acest sens de producătorii asiatici. Criza sanitară a bulversat, anul trecut, raportul între cerere și ofertă, iar revenirea la normal va fi, după câte se pare, mai dificilă decât se estima inițial.