Lansat în 2015, Kadjar nu a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor, în segmentul SUV-urilor compacte. Prin urmare, Renault a decis să schimbe totul la a doua generație, așteptată la sfârșitul anului 2021.
Spre deosebire de ”fratele” mai mic, Captur, Kadjar nu a reușit să țină pasul cu rivalii, fiind mult mai șters, inclusiv în țara de origine, acolo unde concurentul direct Peugeot 3008 este mult mai popular. Iată de ce viitoarea generație va marca o adevărată metamorfoză, susține presa auto din Hexagon.
Se va renunța la liniile curbate, în favoarea unui design în forță, chiar agresiv. Farurile vor avea luminile de zi specifice mărcii, în forma literei C, iar capota va deveni mai plată. Aripile laterale vor fi mai pronunțată, luneta va fi mai înclinată, iar stopurile vor fi conectate printr-o bandă luminoasă LED orizontală.
La interior transformarea va fi chiar mai impresionantă. Implementarea tehnologiei de generație nouă va contribui mult la actualizarea modelului. Tabloul de bord va fi impresionant, având aspectul unui panou digital de mari dimensiuni format din nouă ecrane, unul pentru instrumentar, celălalt pentru noul sistem multimedia. Acest bord se va regăsit și pe viitorul Megane electric.
Pentru a accentua schimbarea, Renault va utiliza materiale și finisaje de calitate mai bună. De asemenea, va introduce numeroase servicii conectate și noi sisteme de asistență, inclusiv unul de conducere semi-autonomă.
Din punct de vedere tehnic, noul Kadjar se va baza pe noua platformă CMF-C a Alianței Renault-Nissan, inaugurată recent, de noul Nissan Qashqai. În timp ce dimensiunile de gabarit rămân în mare parte neschimbată (aproximativ 4,5 metri lungime), noua arhitectură permite adoptarea sistemelor de propulsie electrificate.
La fel ca modelul japonez, viitorul Kadjar va renunța la motoarele diesel în favoarea celor pe benzină, în special a unui 1.3 TCe în 4 cilindri de 140 și 160 CP (micro-hibrid 12V). Pe de altă parte, spre deosebire de Qashqai, nu va beneficia de trenul electric e-Power cu range extender, dar va dispune de versiunile hibrid E-Tech (140 CP) și hibrid plug-in (160 CP). Un nou motor în 3 cilindri de 1,2 litri va completa oferta, cu versiunea hibrid simplu de 200 CP, apoi PHEV de 280 CP cu tracțiune integrală, din 2024.
Noul Renault Kadjar va fi produs în Spania și ar urma să fie dezvăluit oficial până la sfârșitul anului, înainte de a fi pus în vânzare, în primăvara anului 2022. Prețul ar trebui să fie sub 30.000 de euro. Ulterior, modelul ar trebui să primească diverse versiuni constructive, inclusiv un coupe și una cu 7 locuri, care să compenseze dispariția monovolumelor Espace și Scenic.