Penuria de semiconductori, care a lovit lumea încă de anul trecut, este departe de final, ba chiar dă semne de agravare. Ceea ce are un impact major asupra producției globale de autovehicule.
Un sondaj citat de publicația germană Automobilwoche arată că, din cauza deficitului de semiconductoare, producția globală de automobile va scădea cu aproximativ 5 milioane de unități doar în acest an.
În același timp, Jean-Marc Chéry, director la STMicroelectronics, o companie producătoare de semiconductori, a declarat că lipsa cipurilor electronice va dura cel puțin până în 2022.
Potrivit unui studiu derulat recent, se așteaptă ca până la sfârșitul anului în curs să se înregistreze 74,8 milioane de noi înmatriculări la nivel mondial, ceea ce ar reprezenta o creștere de 9,3% față de anul 2020, dar și un deficit de producție de aproximativ 5 milioane de vehicule.
Potrivit studiului, situația se va agrava în a doua jumătate a anului, când se așteaptă ca termenele de livrare să se prelungească, ceea ce va provoca pierderi în producție și în 2022. Dacă această criză a semiconductorilor nu ar fi existat, se estimează că anul acesta ar fi putut înregistra vânzări totale de aproape 80 de milioane de autovehicule.
În primele cinci luni din 2021, piața auto globală a crescut cu 34% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit studiului. În schimb, în cea de-a doua jumătate a anului, creșterea ar trebui să fie mult mai mică.
Lipsa semiconductorilor, materia primă pentru microcipuri, care sunt utilizați la diverse componente electronice ale automobilelor, va continua să aibă un impact major până la începutul anului 2023.
Iar după această criză, la orizont se prefigurează un nou blocaj, cel al acumulatorilor pentru automobilele electrice. În viitorul apropiat, cererea de acumulatori litiu-ion amenință să depășească oferta, odată cu creșterea cererii de automobile electrice.