Conceptul virtual Mini Vision Urbanaut a fost prezentat în noiembrie 2020, ca o nouă formă a mobilităţii, printr-o interpretare inovatoare a spaţiului. Acum BMW Group a dezvăluit o versiune reală al automobilului, care va permite publicului să se apropie mai mult de conceptul de spaţiu şi materialele durabile folosite.
Platforma este inspirată de întrebarea ”Ce fel de experienţe vreau să am cu automobilul meu?”, pentru momentele în care călătoriţi şi pentru alte perioade când nu o faceţi. Ceea ce înseamnă mai exact acest lucru este încapsulat de momentele Mini ”Chill”, ”Wanderlust” şi ”Vibe”.
Exteriorul şi interiorul automobilului se schimbă pentru a reflecta momentul Mini şi, astfel, oferă experienţei de la bord cel mai bun mediu scenic şi spaţial posibil. O experienţă multisenzorială: aromele, sunetul şi iluminarea ambientală continuă să îmbogăţească starea iniţială iniţiată de momentul MINI ales.
Momentul Chill te invită să respiri şi să te opreşti, savurând momentul. Maşina devine un refugiu, un adăpost în care vă puteţi relaxa sau puteţi lucra cu concentrare deplină. Wanderlust este singurul moment în care Vision Urbanaut este condus sau rulează cu funcţii de condus autonomy, în timp ce momentul Vibe pune petrecerea timpului liber alături de prieteni în centrul scenei – în toate modurile. Deschiderea uşii laterale şi rabatarea parbrizului creează o scenă primitoare care estompează limitele dintre exterior şi interior.
Există şi a patra opţiune, ”momentul meu” personalizabil, care oferă utilizatorilor posibilităţi suplimentare de adaptare a designului automobilului la nevoile şi dorinţele lor
Deși are o lungime de doar 4,46 metri, înălţimea sa îi permite să ofere un spaţiu interior care poate fi utilizat în multe moduri diferite şi oferă o uşurinţă cu totul nouă de mişcare în interiorul maşinii. Sistemul de propulsie electric asigură o mobilitate fără emisii locale.
Mini Vision Urbanaut îşi propune şi să utilizeze resursele în mod responsabil, prin reducerea constantă a numărului de componente şi evitarea utilizării inutile a materialelor. Astfel, tabloul de bord se poate transforma într-un pat de zi, iar afișajul central OLED circular se poate transforma într-o lampă elegantă în momentul Chill – deasupra mesei.
Interiorul MINI Vision Urbanaut prezintă o proporţie mare de materiale reciclate, iar materialele utilizate sunt aproape exclusiv regenerabile şi reciclabile. Conceptul acoperă toate unghiurile senzoriale, creând experienţa perfectă la bord, printr-o abordare atentă a parfumului şi a sunetului.
Pentru prima data, identitatea mărcii Mini este asociată cu o semnătură de parfum. Cât despre sunete, în momentul Chill, automobilul îl învăluie pe utilizator în peisajele sonore subtile ale unei păduri, cu frunze ce foşnesc şi apă curgătoare care umple interiorul. Momentele Wanderlust şi Vibe sunt însoţite de o acustică de muzică special compusă, care poate fi redată atât în interiorul, cât şi în exteriorul automobilului.
Conceptul a fost proiectat din interior spre exterior. Pe parcursul proiectului, realitatea augmentată a fost folosită pentru a crea un model digital, care apoi a fost optimizat sistematic. Ulterior, modelul fizic a dezvoltat integral la studioul Mini Design din München. Aici, BMW Group a adunat toată competenţa disponibilă pentru a transforma viziunile virtuale în realitate fizică. Tapiţerii, modelatorii, inginerii de mecatronică, programatorii, specialiştii în vopsele şi alţii au lucrat alături de designeri pentru a transforma o viziune într-un model fizic de calitate aproape prototip.
Gradul ridicat de măiestrie din interiorul Mini Vision Urbanaut este evidenţiat de un design care aminteşte de un spaţiu de locuit modern. Prin urmare, realizarea modelului s-a extins de la construcţia unui automobil clasic prin fabricarea de mobilier până la programare şi integrare inteligentă de înaltă tehnologie.
Sursa: comunicat de presă BMW Group România