Iată un automobil care are toate șansele să reunească atât sufragiile fanilor ”old school”, cât și pe cele ale amatorilor de electromobilitate. Pentru că este imposibil să nu fie sesizată legătura dintre acest automobil electric botezat EL1 și legendarul Audi Quattro S1, modelul care a introdus tracțiunea integrală în raliuri și a dominat Campionatul Mondial în anii 80.
E-Legend este un startup german care și-a propus să realizeze modelul electric EL1 ca pe un omagiu adus legendarului Audi Quattro S1. Spre deosebire de ”original”, interpretarea modernă a înlocuit clasicul motor termic în 5 cilindri cu unul electric.
Așadar, E-Legend EL1 este un automobil 100% electric, care dezvoltă 816 CP. Tehnologia încorporată este însă de ultimă generație, departe de ”monstrul” Grupei B din anii 80.
Vorbim despre propulsie full electrică, lumini LED și multă fibră de carbon pentru a menține o greutate redusă. Pentru un model electric de performanță, o greutate de 1.680 kg este excelentă și permite accelerații uimitoare: 0- 100 km/h în 2,8 secunde și 0-200 km/h în exact 10 secunde.
EL1 preia o mare parte din componentele primului Porsche electric, Taycan, inclusiv sistemul de tracțiune integrală și încărcarea ultra-rapidă de 800 V.
Capacitatea bateriei este de 90 kWh, suficientă pentru o autonomie de 400 km. Desigur, atâta timp cât nu se apasă prea mult pedala de accelerație!
Producătorul precizează că EL1 poate parcurge doar două tururi de circuit la Nürburgring, cu accelerația apăsată la maxim. Adică aproximativ 40 km, de aproape zece ori mai puțin decât autonomia anunțată!
În prezent, mașina se află încă în etapa de proiectare, iar planurile sunt pentru producția unei serii de doar 30 de exemplare. Prețul unui E-Legend EL1 va fi pe măsură: un milion de euro!
Se pare că aceasta nu este singura inițiativă de reinterpretare modernă, electrică, a unor modele extreme din epoca Grupei B. Conform zvonurilor vehiculate în prezent, alte două modele ar mai fi în lucru, unul dintre ele inspirat de celebra Lancia Stratos.