Chiar dacă e încă la început, iar disputele gen termic versus electric par departe de a fi tranșate, piața europeană a automobilelor electrice crește încet, dar sigur! În ultimul an a reușit să își dubleze volumul de înmatriculări și să dețină o cotă de piață de 7,5%!
Este, practic, un record, care prefigurează o creștere accelerată în viitori ani, avantajată de politicile la nivel continental, care îi determină pe tot mai mulți constructori să anunțe finalul motorului termic, începând din 2035. Mai e mult până acolo, desigur, însă creșterea din ultimul an ne demonstrează că electrificarea transportului auto deja atrage atenția publicului larg, nu doar așa-numiților ”early adopters”.
Conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în al doilea trimestru din 2021 înmatriculările de automobile electrice au toalizat 210.298 de unități, adică 7,5% din total. Dublu față de aceeași perioadă a anului trecut, când cota de piață era de 3,5%!
În cazul modelelor cu propulsie hibrid (clasică sau plug-in), creșterea a fost chiar mai spectaculoasă, cu un total de 19,3% din totalul de înmatriculări la nivelul UE.
Astfel, vehiculele electrificate (hibrizi, PHEV sau electrice) reprezintă în prezent 35% din totalul înmatriculărilor de automobile în Europa. Creșterea puternică se explică și prin faptul că tot mai mulți constructori elimină treptat din ofertă anumite modele 100% termice și le înlocuiesc cu hibrizi. În paralel, oferta de modele 100% electrice este tot mai variată, ceea ce, inevitabil, se reflectă și la nivelul înmatriculărilor.
Este un semnal clar că vehiculele cu propulsie termică se apropie de finalul duratei de viață, ca produs pe piața auto. Într-un singur an, ponderea lor a scăzut de la 80% la 62%, iar perspectivele indică o accentuare a acestui trend.