Grupul Volkswagen vrea să păstreze controlul asupra vehiculelor sale electrice și, mai ales, asupra acumulatorilor ajunși la „a doua viață”. Pentru aceasta, gigantul german intenționează să reînchirieze automobilele electrice ieșite din perioada de leasing, printr-o finanțare internă.
Se știe deja că valoarea unui vehicul electric este dată, în cea mai mare măsură, de baterie. Conștient de acest aspect, Grupul Volkswagen studiază în prezent un plan de afaceri complet nou, care să îi permită reînchirierea vehiculelor aflate deja în leasing.
Respectivele automobile ar urma să fie închiriate încă o dată sau chiar de două ori, până se va ajunge la sfârșitul duratei de viață a mașinii. Astfel, bateria se va păstra până la sfârșitul acestor contracte succesive de închiriere, pentru a fi, mai apoi, reciclată.
”Durata de viață a unui acumulator este de 350.000 km și 1.000 de cicluri. Prin urmare, este foarte probabil ca bateriile să dureze mai mult decât automobilele pe care sunt montate, iar noi dorim să le păstrăm”, a declarat Herbert Diess, CEO Volkswagen, pentru Automotive News Europe.
Pentru Volkswagen, obiectivul este reutilizarea acumulatorului, la capătul lanțului de reciclare. Și clientul va avea beneficii de pe urma acestei strategii, care ar trebui să-i asigure o valoare reziduală reală (la sfârșitul duratei de viață a bateriei) mult mai mare decât cea a unui vehicul termic. Acest lucru va face posibilă încheierea unor contracte de închiriere accesibile în a doua și a treia etapă, chiar dacă automobilul nu va fi nou, iar acumulatorul va fi uzat.
Volkswagen mizează pe un vehicul care ar rămâne în mâinile utilizatorilor timp de aproximativ 8 ani, după care producătorul ar urma să recupereze mașina la sfârșitul ultimului leasing, să extragă acumulatorul și apoi să recicleze restul mașinii. Conform intențiilor exprimate de Herbert Diess, astfel Volkswagen ar urma să „păstreze bateriile pentru totdeauna”.