Automobilele care folosesc pentru propulsie cu pila de combustie cu hidrogen ridică o serie de întrebări legate de siguranță. Iată de ce testarea unui astfel de model merită ceva mai multă atenție.
De curând, noua generație Toyota Mirai a trecut prin obișnuita procedură impusă la crash-testele Euro NCAP. Rezultatele au fost excelente, binecunoscutul automobil japonez ”pe hidrogen” primind ratingul maxim, de 5 stele.
A doua generație Toyota Mirai a obținut un rating de 88% la protecția adulților, 85% la protecția copiilor, 80% la utilizatorii vulnerabili ai drumurilor (pietoni și bicicliști) și 82% la sistemele de asistență la conducere.
Mirai a acumulat, în medie, 84% din punctele posibile, un rezultat excelent având în vedere severitatea noilor protocoale a crash-testelor Euro NCAP.
„Toyota Mirai este unul dintre primele automobile care utilizează o pilă de combustie cu hidrogen pentru a genera electricitatea necesară alimentării motorului electric. Cu un rezervor de înaltă presiune care stochează hidrogen, siguranța este de o importanță capitală, iar cea mai recentă generație Mirai garantează acest lucru prin evaluarea de cinci stele. Înțelegând că unii consumatori s-ar putea teme de tehnologie, Euro NCAP a acordat o atenție deosebită siguranței în caz de accident, dar a constatat că alimentarea cu hidrogen nu are niciun efect asupra siguranței sale inerente”, se precizează în raportul Euro NCAP.
Lansată la începutul anului 2021, noua generație Mirai face un nou pas înainte în privința tehnologiei pilei de combustie (FCEV) de la Toyota.
Capacitatea crescută de stocare a hidrogenului și aerodinamica îmbunătățită ajută la creșterea autonomiei cu 30%, până la 650 km cu un singur rezervor de hidrogen. În practică, în această vară a fost stabilit un record mondial cu un model strict de producție, care a parcurs în total 1.360 km.