Concernul taiwanez Hon Hai Technology Group este cunoscut în lumea occidentală mai ales datorită subsidiarei sale Foxconn, care este partenerul celor de la Apple, pentru fabricarea celebrelor telefoane mobile în China.
Ambițiile companiei depășesc însă granițele telefoniei mobile și, mai nou, vizează industria auto. De curând au fost prezentate nu mai puțin de trei modele, creație proprie, cu ajutorul cărora și-a propus să devină ”un actor major pe plan mondial” și în industria auto.
Dacă în trecut lumea tehnologiei și cea a automobilului erau complet separate, acum ele au tot mai multe lucruri în comun. Prezența producătorilor de automobile la expozițiile de electronică nu mai miră pe nimeni, așa cum se întâmplă, de altfel, și cu apariția firmelor din domeniul ”Tech” la marile saloane auto.
Mai nou, marile nume din electronică și telecom sunt tot mai atrase de universul automobilului, iar multe dintre ele au deja propriile proiecte în acest domeniu.
Foxconn a dezvăluit recent trei concepte electrice. Modelul E este un sedan proiectat în parteneriat cu Pininfarina, Model C este un SUV, iar Model T un autobuz care ar urma să fie lansat deja anul viitor.
Pentru SUV, care va fi comercializat începând din 2023, compania a avansat un preț de-a dreptul descurajant, de 300.000 de euro, ceea ce dă de înțeles că va fi un automobil de un anumit nivel calitativ și ca performanțe.
Aflat deja într-un parteneriat cu Fisker, Foxconn a investit anul trecut, în domeniul auto, peste 300 de milioane de euro. Investițiile vor continua până în 2022.
Între timp, un nou puzzle începe să se creioneze în peisajul auto global de nouă generație. Cu ajutorul lui Foxconn, Apple va avea un partener ideal pentru a-și implanta tehnologiile în domeniul auto, în timp ce Fisker are șansa unei traiectorii ideale, în tentativa de a rivaliza cu Tesla, principalul concurent pentru modelul său, Karma.