Un studiu anual realizat de KPMG asupra percepției pe care o au directorii executivi din industria auto dezvăluie că europenii sunt deosebit de pesimiști cu privire la viitorul acestui sector. Spre deosebire de cei americani și chinezi, care sunt pe un val mare de optimism. Un paradox care cel mai probabil se explică prin diferențele de legislație.
Americanii au avut întotdeauna tendința de a vedea jumătatea plină a paharului, pe când europenii văd cu precădere cealaltă jumătate. Acest lucru pare să se confirme și în cadrul acestui amplu studiu realizat de KPMG.
Peste o mie de lideri ai industriei auto au răspuns întrebărilor – manageri la diverse companii, producători sau furnizori de echipamente. Cu toții au fost invitați să își spună părerea despre criza prin care trece domeniul lor de activitate și despre viitorul pe termen mediu al acestuia.
Este clar că există o prăpastie între optimismul generalizat din America de Nord și China și pesimismul latent al europenilor, așa cum rezultă din studiu. Răspunsurile la întrebarea „Cât de încrezător sau îngrijorat sunteți că industria auto va putea să înregistreze profituri în următorii cinci ani, începând cu 2021?” ilustrează în mod evident temerile… Marea majoritate a liderilor se declară foarte îngrijorați, iar 15% chiar deosebit de îngrijorați!
La același capitol, peste 50% dintre lideri se consideră „moderat pregătiți” sau mai puțin, pentru o posibilă nouă criză.
În domeniul electrificării, ceea ce pare să-i preocupe cel mai mult pe manageri nu sunt semiconductorii, cum poate ne-am fi așteptat, ci resursele! Este vorba despre materialele rare, esențiale pentru producerea acumulatorilor și motoarelor electrice.
Într-un fel este firesc ca procurarea materiilor prime necesare pentru vehiculele viitorului să provoace îngrijorare. Însă faptul că acest sentiment este deja generalizat nu poate fi în niciun caz considerat un semn pozitiv în privința viitorului industriei auto…
Sursa: KPMG