Renault se numără printre deschizătorii de drum în privința electromobilității auto, fiind printre primii constructori care au lansat modele 100% electrice la prețuri relativ abordabile. Treptat însă, piața a devenit tot mai competitivă, iar avansul acumulat de Renault în această perioadă de pionierat începe să-și piardă din consistență.
Pentru a face față noilor condiții, alianța formată din Renault, Nissan și Mitsubishi intenționează să își mărească de zece ori eforturile financiare în domeniul propulsiei electrice.
Este vorba de un masiv plan de investiții, care se va întinde pe durata mai multor ani. Alianța va investi circa 20 de miliarde de euro, pentru a lansa aproximativ 30 de noi modele electrice, până în 2030.
Potrivit surselor Reuters și Automotive News, alianța va adăuga cele 20 de miliarde de euro la un buget inițial de 10 miliarde, dedicat energiei electrice. Întregul efort ar urma să fie folosit pentru dezvoltarea celor 30 de noi modele electrice prevăzute până în 2030, pe baza a 5 platforme comune.
Dintre noile platforme, cel puțin una se cunoaște deja – cea folosită de Renault Megane E-Tech și SUV-ul compact Nissan Ariya. La rândul ei, platforma Dacia Spring ar putea fi folosită pentru alte modele electrice low-cost, eventual sub siglă Mitsubishi.
Bineînțeles, noile platforme vor fi utilizate în comun, de către toate mărcile care fac parte din alianță. Astfel, 90% dintre vehiculele electrice noi prezentate de Renault, Nissan și Mitsubishi vor folosi aceste cinci platforme.
Practic, este singura soluție pentru a face față concurenței venite din partea principalilor rivali, grupurile Volkswagen sau Stellantis, într-un moment în care sunt foarte necesare aceste investiții masive, pentru a accelera tranziția la propulsia electrică.
Devine cu atât mai logică necesitatea unei platforme electrice care să fie mai ușor de transferat de la o marcă la alta, în locul uneia termice tradiționale.