DS, unul dintre bandurile premium ale grupului Stellatis, face o frumoasă demonstrație de forță, prezentând conceptul E-Tense Performance. Așa cum îi spune și numele, este dezvoltat de departamentul de curse al constructorului francez, pe un șasiu din fibră de carbon, cu tracțiune integrală și tehnologie preluată din Formula E.
Puterea însumată a celor două motoare (câte unul pe fiecare punte) este de 600 kW (815 CP), iar cuplul maxim ajunge la 8.000 Nm! Accelerația este demnă de un monopost de top și mai rapidă decât a unui Bugatti Chiron: 0-100 km/h în doar două secunde!
Este o metodă interesantă de promovare a experienței DS Automobiles în domeniul electromobilității, având în vedere că brandul e implicat în Formula E, din 2015. Cu atât mai mult cu cât, începând din 2024, toate noutățile din gama DS vor fi exclusiv electrice 100%!
DS încearcă să analizeze, prin acest concept, comportamentul unor componente și materiale, din punct de vedere al unei posibile industrializări. Prototipul este, prin urmare, mai apropiat de un monopost de Formula E decât de un model de serie și se constituie într-un proiect ce prefigurează mașina electrică de înaltă performanță de mâine.
Motorul de pe puntea față dezvoltă 250 kW, iar cel de pe spate, 350 kW. Cu o capacitate inedită de regenerare de 600 kW, grupul motopropulsor prioritizează cea mai bună utilizare a energiei. Bateria compactă este găzduită de un cadru compozit din carbon-aluminiu amplasat în poziție centrală, în partea din spate, pentru o distribuție optimă a greutății pe cele două axe.
Bateria a fost dezvoltată în colaborare cu TotalEnergies și filiala sa, Saft, și ascunde o chimie inovatoare și un sistem de răcire imersiv pentru celule, în contradicție cu tehnologia actuală – grație unei soluții personalizate, Quartz EV Fluid.
Din punct de vedere al aspectului, este o evoluție a conceptului E-Tense prezentat în 2016. Cele mai importante modificări au vizat partea frontală, care este apropiată de look-ul viitoarelor modele DS, anticipat de conceptul Aero Sport Lounge, în 2020.
În locul grilei este un ecran ce afișează logo-ul DS Automobiles cu un efect tridimensional, precum o vitrină, cu o secvență specială de bun venit. Noile lumini de zi dispuse pe ambele părți sunt formate din 800 de LED-uri. Două camere video poziționate în locul farurilor completează identitatea vizuală.
În acord cu linia aerodinamică, caroseria propune o culoare de interferență, cu efect de scarabeu. În funcție de condițiile exterioare și de unghiul din care este privită, percepția culorii se schimbă și oferă un efect de contrast cu suprafețele vopsite în negru lucios, care se întind până la capotă.
Cockpit-ul a fost proiectat pentru a colecta date. Scaunele tip scoică și volanul împrumutat de la monopostul de Formula E creează o ambianță de înaltă performanță. Focal furnizează sistemul audio Hi-Fi denumit Utopia, care conține o pereche de difuzoare exclusiviste Scala Utopia Evo în culorile prototipului, pentru o semnătură sonoră unică.
Deși în faza inițială este vorba de un concept virtual, DS dă asigurări că un exemplar real există deja și urmează să fie testat în curând de Jean-Éric Vergne și António Félix da Costa, piloții oficiali DS.
Prototip unic din punct de vedere fizic, DS E-Tense Performance va fi disponibil și în NFT. Patru serii diferite vor fi oferite între 7 februarie și 23 octombrie, de la dezvăluirea prototipului și până la Salonul Auto de la Paris. Dezvoltate de GOATi Entertainment, modelele DS E-Tense Performance NFT vor fi disponibile și vor putea fi conduse pe platforma Pavillion.