Exclusivism înseamnă, printre altele, producție în serie limitată. Este și cazul Ferrari, care încearcă să își controleze volumul de producție. În același timp, celebrul constructor italian rezistă cu greu tentației de a vinde tot mai mult.
Iar pentru lumea luxului auto, cuvântul criză nu prea are nicio semnificație îngrijorătoare… Nici măcar în privința semiconductorilor!
Spre deosebire de mărcile generaliste, marile nume ale luxului din industria auto au avut un an 2021 excelent, cu noi recorduri de vânzări. A fost cazul Bentley, Lamborghini, Porsche și Rolls Royce. La care se adaugă Ferrari.
”Căluțul cabrat” a trecut de 11.155 de exemplare produse în 2021, în creștere cu 10,1% față de 2019, primul an în care a depășit pragul simbolic de 10.000 de unități.
Ferrari continuă să urce, deși marca urmează de câțiva ani o strategie de „creștere controlată”. Vinde puțin mai mult, mai ales în zone de interes, precum China (900 de unități în 2021), însă nu prea mult, pentru a nu deveni mai puțin exclusivistă.
Această provocare nu se va opri aici, având în vedere că în curând se va lansa primul SUV de la Ferrari, care ar trebui să aducă un nou impuls la vânzări. Purosangue va lua locul lui GTC4 Lusso și va fi un model mai versatil, care va atrage și mai mulți clienți, așa cum a făcut Urus la Lamborghini.
Ferrari compensează această mișcare prin lansarea unor modele de tip „iconic”, în serii foarte limitate, precum noul Daytona SP3, care va fi produs în 599 de exemplare.
Ceea ce contează foarte mult pentru moment este faptul că Ferrari are conturile pline. Cifra de afaceri a crescut cu 13% față de 2019, ajungând la 4,3 miliarde de euro, în timp ce profitul este de 833 de milioane de euro.