Dacă șoferii americani folosesc deja de multă vreme doar transmisia automată, cu excepția unei minorități de pasionați ai modelelor sport, în Europa situația era până acum complet diferită. Cutia de viteze automată avea în mod tradițional o imagine proastă pe Bătrânul Continent, fiind adesea asociată cu un handicap fizic, cu persoanele în vârstă „incapabile să schimbe vitezele” sau cu problemele de fiabilitate și întreținere costisitoare.
Încet dar sigur, iată că lucrurile încep să se schimbe. Transmisia automată câștigă mai nou tot mai mult teren, fenomenul fiind accentuat de răspândirea modelelor electrice, care simplifică lucrurile și din acest punct de vedere.
Prejudecățile din trecut, referitoare la transmisia automată, par că vor deveni în curând o amintire, având în vedere ascensiunea transmisiei automate pe piață. În prezent, aceasta echipează mai mult de 50% din vehiculele noi vândute.
Succesul se explică prin implementarea tehnologiilor care se regăsesc pe noile generații de transmisii automate. Cutiile robotizate, cu convertor de cuplu sau dublu ambreiaj, sunt mult mai eficiente și mai economice decât cele dinainte.
Toți producătorii, chiar și pe cele mai modeste modele, oferă acum opțiunea transmisiei automate. Unii plănuiesc chiar să renunțe la cutiile manuale. Și nu ne referim aici doar la mărcile premium! Volkswagen, de pildă, a anunțat că o va face în 2023.
Apariția modelelor cu propulsie hibridă sau electrică accelerează acest ritm al schimbării, în ceea ce privește transmisia. Iată de ce la orizont deja se întrezărește epoca în care cutiile de viteze automate se vor impune ca un nou standard, în detrimentul celor manuale.
Clienții vor avea de câștigat în privința confortului și ușurinței în condus, chiar dacă achiziția și întreținerea unei transmisii automate rămâne, în general, mai costisitoare.