La fel ca mai toți producătorii, Ford are o strategie de electrificare bine stabilită. Pentru a diferenția mai clar gama electrică de cea termică, producătorul american a decis crearea de entități separate pentru modelele sale electrice și termice, denumite Ford Model e, respectiv Ford Blue.
Activitățile tradiționale ale grupului, reunite sub eticheta Ford Blue, vor trebui să construiască o „afacere termică mai profitabilă și mai dinamică”. Potrivit Ford, acesta va avea și rolul de a-și apăra mărcile, „îmbunătățirea calității, combaterea risipei, optimizarea fluxurilor financiare și amprenta sa industrială”.
„Modul nostru tradițional de organizare s-a transformat într-o frână. Trebuia să ne schimbăm. Ford Model e va cultiva talentul, cultura și intensitatea unui start-up. Vom duce piața la un nivel fără precedent. Ford Model e va fi centrul de creștere și inovare al grupului”.
Jim Farley, CEO Ford Motor Company
Farley crede că s-au făcut progrese extraordinare în scurt timp, referindu-se în special la lansările F-150 Lightning și Mustang Mach-E. Însă ambiția celor de la Ford este de a redeveni ”o companie mare, care schimbă lumea”.
„Ne-am implicat total, creând afaceri separate, dar complementare, care ne oferă viteza unui start-up și sentimentul de inovație nestăpânită cu Model e, în timp ce Ford Blue va avea know-how-ul industrial. Vom avea volume mari de vânzări și mărci emblematice, precum Bronco , la care start-up-urile nu pot decât să viseze”, a adăugat Farley.
Până în 2023, cele trei entități vor avea și rezultate financiare separate. Jim Farley a explicat în special modul în care activitățile electrice și termice vor fi gestionate diferit.
După un 2020 nu tocmai bun, Ford a înregistrat rezultate pozitive în 2021, ajutat în special de succesul start-up-ului Rivian. Marca continuă să se confrunte cu probleme pe lanțul de aprovizionare, iar rezultatele au dezamăgit investitorii de pe Wall Street.
Ford își propune să producă două milioane de vehicule electrice pe an până în 2026, adică o treime din producția sa globală, pentru a ajunge la jumătate, în 2030. Producătorul își va dubla investițiile în vehicule electrice, începând din acest an, alocând în acest sens cinci miliarde de dolari.
În altă ordinde de idei, la începutul acestei săptămâni, Ford a anunțat vânzarea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Acest joint venture va prelua proprietatea asupra fabricii și a activității de producție din România, procesul fiind condiționat de aprobările autorităților.
Ford spune despre fabrica de la Craiova că va juca un rol cheie pentru activitatea Ford în Europa, sprijinind în același timp planurile companiei cu privire la electrificare (Model e) și vehicule comerciale (Ford Pro). Se știe deja că modelul Puma va primi o versiune complet electrică în 2024, care va fi construită tot la Craiova.