În martie 2022, îmatriculările de automobile noi au scăzut cu 20,5%, la nivelul Uniuni Europene, comparativ cu luna similară a anului trecut, până la un total de 844.187 unități. Pe primul trimestru din 2022 s-a înregistrat o scădere cu 12,3% față de Q1 din 2021, cu un total de 2.245.976 automobile înmatriculate.
Dacă lăsăm deoparte luna martie a anului 2020, care a fost afectată de izolarea din cauza pandemiei, anul acesta s-a consemnat cea mai proastă lună martie de la începutul anilor 90 și până în prezent. Principala cauză a acestor scăderi o constituie disfuncționalitățile din producție provocate de războiul din Ucraina, la care se adaugă penuria de semiconductori.
Pe principalele piețe europene s-au înregistrat următoarele scăderi, în primele trei luni din 2022: Germania -4,6%, Spania -11,6%, Franța -17,3% și Italia -24,4%.
Conform datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și preluate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 28.978 de autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 39,6%, comparativ cu ianuarie-martie 2021.
Grupul Volkswagen se menține în poziția de lider continental, cu 655.383 de unități înmatriculate în primele trei luni din 2022, în scădere cu 15,4%, urmat de Grupul Stellantis, cu 523.977 de unități, în scădere cu 21,7%, și Hyundai, cu 269.350 de unități, în creștere cu 21,3%.
Constructorii coreeni și-au păstrat forma bună în prima parte a acestui an: Hyundai a crescut cu 14,7%, în timp ce Kia a realizat unul dintre cele mai bune salturi consemnate în acest interval: 27,6%!
Deși Grupul Renault a înregistrat o scădere de 6,7% (242.549 de unități), Dacia a urcat în Q1 cu 16,9%, până la 103.519 exemplare înmatriculate, în principal datorită micului model electric Spring.
Surse: ACEA, ACAROM