Dacia continuă să aibă mare succes la nivel internațional, datorită prețului imbatabil. Cu toate că modelele Dacia fac o figură frumoasă în clasamentele celor mai bine vândute automobile, nu se întâmplă la fel și în cazul cotațiilor primite în materie de securitate.
Sunt oarecum surprinzătoare, ba chiar îngrijorătoare, rezultatele înregistrate la crash testele Euro NCAP! Este firesc să ne întrebăm cât de nesigure sunt, oare, automobilele Dacia?
După cum se știe, organismul european Euro NCAP este specializat în evaluarea securității automobilelor. Calificativele se dau pe baza rezultatelor înregistrate în urma crash testelor la care sunt supuse acestea – impacturi frontale și laterale.
Aceste teste au evoluat de-a lungul timpului, iar în prezent sunt luate în considerare toate sistemele asistența în cazul unei coliziuni, inclusiv pentru protecția pietonilor.
În prezent Euro NCAP insistă foarte mult asupra sistemelor electronice de asistență la conducere. Drept urmare, modelele low-cost, care evident că nu excelează la acest capitol, sunt dezavantajate de clasificarea organizației europene.
Scorul final rezultă dintr-o medie pe patru axe de rating: protecția adulților, protecția copiilor, protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (pietoni, bicicliști) și asistența pentru siguranță.
Cum sistemele avansate de protecție sau asistență sunt mult prea scumpe pentru modelele low-cost, constructorii acestora ignoră noile tehnologii, în încercarea de a păstra prețurile la un nivel cât mai scăzut. Pentru acești constructori, menținerea unui automobil pe banda sa de rulare sau păstrarea unei distanțe de siguranță sunt lucruri la îndemâna unui posesor de permis de conducere. Pentru Euro NCAP, în schimb, lucrurile stau diferit!
Rezultatele se văd în prețurile mașinilor, dar și în numărul stelelor Euro NCAP primite. Reamintim, modelele Dacia Jogger, Logan MCV și Spring sunt creditate cu o singură stea din cinci, în timp ce Sandero se descurcă ceva mai bine, cu două stele.