Deputații Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară din cadrul Parlamentului European au adoptat un raport care sprijină ideea de a atinge zero emisii în mobilitatea rutieră.
Europa face astfel încă un pas către interzicerea totală a vânzării de automobile noi dotate cu motoare cu combustie, din 2035.
În iulie 2021, comisia a prezentat un proiect de lege pentru interzicerea vânzării de vehicule dotate cu motoare termice în Uniunea Europeană, inclusiv propulsii hibride. Votul deputaților în comisie a fost însă strâns, cu 46 de voturi pentru, 40 împotrivă și 2 abțineri.
Următorul pas va fi o sesiune plenară a Parlamentului European, programată pentru iunie, în care legea ar trebui adoptată, pentru a fi apoi prezentată statelor membre. Dacă se va întâmpla așa, începând din 2035, doar vehiculele cu emisii zero vor mai putea fi vândute pe teritoriul UE. Pentru industria auto, o astfel de tranziție ar fi de-a dreptul fulgerătoare.
Sunt deja mulți producători auto care au prevăzut deja această schimbare. Unii și-au propus să vândă doar modele electrice chiar înainte de 2035, în timp ce alții speră la o relaxare a textului final.
Speranțele acestora din urmă vizează autorizarea producției de hibrizi pentru o perioadă mai lungă. Astfel, tranziția către electromobilitate ar fi mai puțin brutală, în special pentru gospodăriile mai puțin înstărite.
Printre cei care susțin o tranziție lentă se numără și Luca de Meo, CEO al Grupului Renault, care ar dori un termen mai lung pentru Dacia.
De cealaltă parte, cei care susțin interzicerea propulsiei termice consideră că prețurile energiei electrice vor scădea odată cu progresul tehnologic, amortizarea investițiilor și creșterea volumelor de producție.