Mercedes-AMG One este unul dintre cele mai spectaculoase proiecte Mercedes din toate timpurile. Dezvăluit în premieră la Salonul Auto de la Geneva, din 2017, ar trebui să intre în producție în cursul acestui an.
Vorbim despre o serie limitată la 275 de exemplare, cu prețul unitar de aproape 2,3 milioane de dolari. Cei interesați și-au putut rezerva propriul exemplar plătind un avans de 500.000 euro. Inutil de precizat că toate exemplarele au fost deja de mult vândute!
Printre clienții răbdători se numără și septuplul campion mondial de F1 Lewis Hamilton, care în momentul în care și-a negociat prelungirea contractului cu Mercedes, a trecut pe lista cerințelor și un exemplar ONE!
Fără doar și poate, adaptarea unei mecanici preluate din Formula 1 pentru utilizarea rutieră nu este un lucru ușor. Motoarele de pe monoposturi au fost concepute să funcționeze la viteze foarte mari, deci… nu prea au ce să facă în trafic. Totuși, acesta este pariul cu care Mercedes-Benz și-a propus să își onoreze incredibila poveste de succes în F1.
Pentru a atinge obiectivul propus, inginerii germani au conceput un hypercar în cel mai nobil sens al termenului, fără concesii, dar în același timp suficient de adaptat unei plimbări pe străzile din Monaco sau de pe Coasta de Azur.
Mercedes-AMG ONE este, așadar, numele acestei frumuseți sălbatice cu specificații tehnice uluitoare. Dincolo de datele din fișa tehnică, argumentul forte al lui ONE este, bineînțeles, motorul de Formula 1 aflat sub capotă.
Unitatea de putere este într-adevăr derivată direct din cea care a dotat monopostul campion W07 din 2016, cu care Mercedes a câștigat campionatul la constructori, iar Nico Rosberg a cucerit singurul său titlu mondial în Formula 1. Este o unitate hibridă compusă dintr-un V6 turbo de 1.600 cmc și alte patru motoare electrice.
„Uzina” dezvoltă o putere cumulată de 1.000 CP. Cu doar 1.300 kg, ceea ce reprezintă o greutate foarte redusă pentru un hypercar care pe deasupra este și hibrid, ONE are agilitatea tipică unei mașini de Formula 1: ajunge de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde, și trece cu ușurință de 350 km/h.
Cum de la prima prezentare oficială au trecut deja cinci ani, ONE este așteptat cu nerăbdare. Inginerii germani au avut mult de lucru pentru a îmbunătăți fiabilitatea acestei bijuterii tehnice. În plus, a fost nevoie să se lucreze la reducerea emisiilor de CO2. O provocare imensă pentru un bolid a cărui turație de ralanti, de pildă, a fost fixată la 5.000 rpm!