”Amendamentul Ferrari”. Sfârșitul motoarelor termice vine cu excepții de lux
15.06.2022
        
Distribuie acest articol!   

În legislația europeană care prevede interzicerea motoarelor termice începând din 2035, un amendament care poartă numărul 121 a fost botezat… „Ferrari”. Motivul este simplu și firesc: acest amendament, pentru care deputații italieni s-au luptat cu îndârjire, conferă un avantaj mărcilor de automobile produse în serie mică, așa cum este cazul Ferrari.

Amendamentul face posibilă scutirea pentru automobilele fabricate în mai puțin de 1.000 de exemplare anual. Iar cei care produc mai puțin de 10.000 de unități pe an au dreptul la o scutire până în 2036.

În esență, textul de lege prevede două excepții de la interdicția totală a motoarelor termice, urmărită de viitoarea directivă europeană.  Excepțiile prevăd că modelele fabricate în fiecare an în mai puțin de 1.000 de exemplare pot fi dotate în continuare cu motor termic. Evident, sunt vizate doar câteva modele, de la câțiva producători de lux.

Chiar și la Ferrari, care vinde aproximativ 7.000 de automobile în fiecare an, întreaga gamă nu va mai putea utiliza motoare cu combustie internă. Aceeași restricție va exista și pentru Lamborghini sau Maserati.

Doar supercar-uri, precum MC20 de la Maserati sau ultra-rarele hypercar-uri Bugatti vor mai putea utiliza imensele lor motoare termice.

Pe de altă parte, amendamentul conține o altă clauză derogatorie care privește mărcile sportive italiene, dar și producători de lux, precum Rolls-Royce sau Bentley, a căror producție anuală depășește ușor limita impusă de 10.000 de exemplare.

Așa se face că mărcile fabricate sub acest prag pot continua să fie produse încă un an folosind motoare convenționale, adică până la 1 ianuarie 2036. Constructorii în cauză vor trebui să solicite această derogare de la Bruxelles.

În fine, trebuie precizat că textul de lege nu a fost încă adoptat definitiv, astfel că negocierile care vor continua în cursul verii ar mai putea aduce modificări, inclusiv în privința ”amendamentului Ferrari”.

Distribuie acest articol!