Skoda a demarat producția de acumulatori destinați tuturor modelelor din Grupul Volkswagen care utilizează platforma modulară MEB, o arhitectură tehnică dedicată modelelor 100% electrice.
Grupul Volkswagen a investit aproximativ 130 de milioane de euro în capacitatea productivă din Cehia, situată in incinta fabricii istorice Skoda din Mladá Boleslav, lângă Praga. Aici își vor desfășura activitatea aproximativ 250 de salariați și se vor produce anual peste 250.000 de sisteme de baterii pentru platforma MEB.
Uzina Skoda din Mladá Boleslav este primul loc de producție din Europa, din afara Germaniei, care asamblează platforma MEB a Grupului Volkswagen. Sediul producătorului ceh de automobile face astfel un salt strategic, prin transformarea dintr-un loc de producție de automobile într-un hub de electromobilitate.
Christian Bleiel, responsabilul cu producția de componente la Skoda, a anunțat că următorul pas va fi făcut la sfârșitul anului 2023, când se va lansa a doua fază de extindere, care va permite mărirea producției la peste 380.000 de unități pe an.
Platformele și bateriile produse la Mladá Boleslav vor fi utilizate la modelele Skoda, Volkswagen, Audi și SEAT dezvoltate pe platforma MEB. Sunt produse trei versiuni: una mică, cu 8 module (capacitate de 55 kWh), o versiune medie, cu 9 module (62 kWh), și o variantă mai mare, cu 12 module (82 kWh).
Pe lângă modulele cu 24 de celule, bateriile platformei MEB au un sistem de răcire integrat, un sistem de reglare a modulelor și conexiunile electrice necesare funcționării lor. În Mladá Boleslav, Skoda produce și baterii de tracțiune de înaltă tensiune utilizate pe vehiculele hibride plug-in ale grupului, precum Superb iV și Octavia iV PHEV.
Noua linie de producție este un pas important în transformarea Skoda, ca parte a strategiei sale „Next level” pentru 2030. Până la sfârșitul deceniului, constructorul auto din Mladá Boleslav intenționează să producă vehicule electrice sau componente electronice la cele trei fabrici pe care le are în Republica Cehă, păstrând în același timp locurile de muncă existente și creând altele noi.
Skoda continuă să-și electrifice gama și, până în 2030, ar trebui să lanseze trei noi modele 100% electrice, care vor fi mai mici și mai ieftine decât SUV-ul electric Enyaq iV. Datorită acestora, Skoda speră ca modelele 100% electrice să reprezinte între 50 și la 70% din vânzările sale în Europa.
„Astăzi este o zi foarte specială pentru Skoda: prin începerea asamblării sistemelor de baterii pentru MEB, acum producem o componentă cheie a vehiculelor noastre electrice. Am atins o nouă piatră de hotar în tranziția către electromobilitate. Obiectivul nostru este clar: vrem să producem componente cheie pentru vehiculele noastre electrice în cele trei fabrici din Cehia. până în 2030”.
Michael Oeljeklaus, director de producție și logistică la Skoda Auto