Mini își anunță intrarea pe segmentul crossover-urilor electrice urbane, cu Aceman. Conceptul acestui SUV coupé cu 4 uși a fost prezentat oficial zilele trecute, versiunea de serie, fabricată în China, urmând să apară la începutul anului 2024.
Noul Mini hatch (3 uși) va fi lansat în 2023 și va fi primul model cu noul look, urmat la scurt timp de Aceman și Countryman. Cu o lungime de 4,05 m, Aceman face trimitere la regretatul Paceman, care era un coupe cu 3 uși derivat din Countryman.
Producătorul din Oxford reia ideea de SUV coupe, dar de data aceasta adaugă două uși și motoare exclusiv electrice. Mini hatch cu 3 și 5 uși precum și Countryman vor continua să aibă în ofertă și versiuni cu propulsie termică.
În prezent, segmentul SUV-urilor electrice urbane este destul de rarefiat, cele mai cunoscute modele fiind de la mărci de volum – Hyundai Kona și Opel Mokka-e. Lucrurile se vor schimba considerabil până la momentul lansării lui Aceman în producție, prin apariția unor concurenți direcți de la Audi, Cupra și Toyota.
La fel ca Smart, Mini a adoptat o strategie care presunpune proiectarea în Europa și producția în China. Astfel, Aceman va fi printre primele modele din noua gamă electrică ce urmează să fie produs în noua fabrică din Zhangjiagang, construită de Mini în parteneriat cu Great Wall.
Aceman are un aspect robust, impresie amplificată de raportul dintre lățimea mare (1,99 metri), înălțimea redusă (1,59 metri) și jantele impunătoare (20 inchi). O serie de elementele de design, printre care stopurile cu desen Union Jack, grila octogonală și farurile integrează tehnologie LED de ultimă generație, personalizabilă.
Interiorul minimalist face trimitere la originile mărcii și preceptele fondatorului Alec Issigonis. Designul și comenzile sunt reduse la esențial, bordul fiind format doar dintr-un un ecran tactil circular și o consolă centrală redusă la minimum.
Cei de la Mini prezintă ecranul tactil central circular OLED drept o premieră mondială în industria auto. Aceman va fi primul Mini dotat cu sistem de operare Android. Acoperit cu material textil, tabloul de bord este conceput ca o bară de sunet care se extinde peste uși. Designul său face posibilă reflectarea imaginilor proiectate din zona plafonului, însoțite de sunet, pentru o experiență senzorială unică a pasagerilor.
Lumina și sunetul fac parte din acest concept care reacționează în funcție de condițiile întâlnite. De exemplu, când mașina este deblocată sau când se încarcă, se reproduce un scurt „show” cu sunet și lumină.
Mutarea unor comenzi, în frunte cu selectorul de viteze și frâna de parcare, de pe consola centrală sub tabloul de bord, a eliberat spațiu de depozitare dintre scaunul șoferului și cel al pasagerului din dreapta, care se extinde până la locurile din spate. Aici pot fi instalate acum diverse module de depozitare.