Scandalul Dieselgate: Hyundai și Kia intră în horă?
07.07.2022
        
Distribuie acest articol!   

Zilele trecute, sediile din Germania și Luxemburg ale grupului Hyundai au fost percheziționate. Motivul: Hyundai și Kia sunt suspectate de fraudă de poluare.

Aproximativ 140 de anchetatori de la Parchetul din Frankfurt au efectuat percheziții la sediile Hyundai și Kia, dar și la cele ale furnizorului lor BorgWarner, situate în Germania și Luxemburg. Aceștia sunt acuzați de „suspiciune de fraudă și poluare a aerului, precum și de complicitate la aceste infracțiuni”.

Scutit până acum de implicațiile scandalului Dieselgate, grupul sud-coreean este acuzat că a vândut, până în 2020, peste 210.000 de vehicule diesel care conțineau dispozitive neautorizate care le permiteau să reducă fictiv emisiile de CO2 ale motoarelor lor.

Este pentru prima dată când Hyundai și Kia sunt acuzate de manipularea emisiilor.

Anchetatorii au vizat software-ul dezvoltat de Delphi Technologies, furnizor deținut acum de compania americană BorgWarner. În cadrul acestor operațiuni, „au fost ridicate date de comunicare, software și documente de planificare”, potrivit Eurojust, care coordonează această anchetă la nivel european.

La fel ca în cazul fraudei masive a Grupului Volkswagen, dispozitivul incriminat ar reduce emisiile poluante în faza de omologare a vehiculelor, ceea ce nu le-ar face conforme pe durata utilizării. Astfel, respectivele vehicule ar polua de fapt mult mai mult decât cifrele aprobate.

Pe bursă, acest anunț a descurajat investitorii: acțiunile celor doi constructori auto sud-coreeni au scăzut cu peste 6%, stârnind suspiciuni cu privire la un caz de amploarea celui de la Volkswagen.

Un purtător de cuvânt Hyundai a declarat că producătorul cooperează pe deplin cu autoritățile în această investigație.

Reamintim, în 2015 gigantul german Volkswagen a fost acuzat că a manipulat emisiile poluante a peste 11 milioane de vehicule diesel produse sub mărcile Volkswagen, Audi, Seat, Škoda și Porsche. Alți producători, printre care Mercedes, BMW, Renault și Ford, au fost, de asemenea, vizați pentru politicile lor antipoluare.

La câțiva ani de la declanșarea imensului scandal, Grupul Volkswagen vrea acum să întoarcă pagina în afacerea Dieselgate, concentrându-se pe vehiculele 100% electrice. Gama ID de la Volkswagen, precum și toate modelele electrice ale celorlalte mărci din grup, sunt acum în centrul atenției.

La rândul său, și grupul Hyundai Motor, care include mărcile Hyundai și Kia, investește masiv în vehiculele pur electrice. În acest context, vestea perchezițiilor contrastează puternic cu eforturile de electrificare ale producătorului coreean, care tocmai a prezentat oficial Hyundai Ioniq 6, noua sa berlină 100% electrică.

Distribuie acest articol!