Semnele de revenire sunt promițătoare pentru Alfa Romeo, de când constructorul italian a intrat sub umbrela Stellantis. Acum este timpul planurilor ambițioase de viitor, pentru depășirea situației dificile din ultimii ani.
Alfa Romeo ia în calcul din nou piața americană și știe că are nevoie de o altă abordare, pentru a cuceri clienții de acolo cu un model complet nou, de dimensiuni mari.
Producătorul încearcă să determine cu gen de automobil ar trebui să atace piața americană. Stilurile de caroserie crossover, SUV și sedan sunt încă toate luate în calcul.
„Vrem să găsim mixul potrivit. Este o decizie pe care o vom lua până la sfârșitul acestui an. Oferta noastră pentru un vehicul de dimensiuni mari trebuie să se potrivească piețelor internaționale, americană, chineză, europeană.”
Jean-Philippe Imparato, CEO Alfa Romeo
Se speculează că viitorul model ar putea fi în genul noilor apariții de pe piață, care estompează diferențele dintre sedan și crossover, ca de pildă noile Toyota Crown sau Peugeot 408. Apropo de acesta din urmă, soluția ar fi disponibilă deja, chiar în curtea Stellantis.
De asemenea, nu se știe unde ar urma să fie produs noul model. Deși va fi dezvoltat pentru a se potrivi gusturilor americanilor, asta nu înseamnă neapărat că va fi construit în America de Nord.
Imparato a declarat că rezultatul de pe piața din SUA va fi cheia pentru adaptarea designului pentru celelalte piețe internaționale. Acest aspect va fi crucial pentru realizarea ambițiilor Alfa Romeo de a deveni marca internațională premium a Grupului Stellantis.
De când face parte din Stellantis, Alfa Romeo a primit ”misiunea” de a deveni un pilon în cadrul conglomeratului, iar asta înseamnă să se concentreze mai puțin pe modelele sportive și mai mult pe cele premium profitabile pe piețele cheie. Prin urmare, primele categorii pe care oferta Alfa trebuie să le acopere ar fi cele de bază, care asigură cele mai mari volume.