În timp ce vânzările automobilelor pur electrice (BEV) sunt în creștere constantă deja de ani buni, cele ale hibrizilor plug-in (PHEV) au înregistrat o scădere bruscă în ultimele luni.
Dacă ar fi să vorbim despre o motorizare care a avut succes în ultimul timp, aceasta este, fără niciun dubiu, cea electrică. Automobilele cu zero emisii sunt tot mai populare în rândul șoferilor, iar oferta este din ce în ce mai consistentă. În plus, achiziția este avantajată și de bonusurile ecologice, prezente într-o formă sau alta în toate țările de pe continent.
În paralel, modelele echipate cu motoare termice se confruntă cu o scădere constantă, care este accentuată în cadrul versiunilor diesel.
Însă propulsiile convenționale nu sunt singurele în scădere! În mod oarecum surprinzător, și hibrizii plug-in, care totuși par foarte atractivi pe hârtie, înregistrează scăderi în ultima vreme.
Un PHEV este un compromis între motorizarea termică și cea complet electrică, permite rularea fără emisii pe distanțe scurte, dacă este încărcat zilnic, și nu are constrângerile legate de lipsa autonomiei și reîncărcare. Cu toate acestea, vânzările nu au înregistrat creșterea așteptată, ba chiar sunt în scădere.
De la începutul anului 2022, vânzările de automobile PHEV au scăzut cu 9,6% în Europa, în timp ce cota de piață a trecut sub pragul de 9%. Asta în timp ce mașinile electrice au depășit 11%!
Așadar, rezultate deloc glorioase pentru hibrizii reîncărcabili, care par să fie o adevărată dezamăgire pentru șoferi. Cum se explică, totuși, scăderea popularității pentru aceste automobile ce păreau, pentru cei ce încearcă să întârzie tranziția, chiar mai promițătoare decât cele 100% electrice?
Există mai multe cauze. In primul rand, imaginea proastă a acestora, fiind acuzate că poluează deoarece nu sunt bine folosite. Sunt studii care arată că mai puțin de jumătate dintre posesorii de PHEV și-ar încărca automobilul în mod corespunzător (zilnic), pentru a-l utiliza cât mai mult posibil în modul electric.
Apoi, în majoritatea cazurilor, aceste mașini sunt mai grele. Nu în ultimul rând, prețul lor este semnificativ mai mare și nu mai beneficiază peste tot de subvenții.
Toate aceste motive se constituie în argumente pentru adăugarea motorizării PHEV la interdicția de vânzare a propulsiei termice, începând din 2035.
Articol realizat în colaborare cu electromobilitate.com