Automobilele germane au fost mereu adevărate referințe în privința fiabilității și a calității materialelor utilizate la finisajele interioare. Însă pe măsură ce producătorii au devenit tot mai preocupați de reducerea costurilor, compromisurile în privința calității au devenit tot mai vizibile.
Clubul automobilistic german ADAC realizează un studiu periodic, referitor la finisajele automobilelor aflate pe piață. Potrivit acestuia, cele mai vândute modele ale Grupului Volkswagen, precum Audi A3 și Volkswagen Golf, au regresat mult în ceea ce privește calitatea percepută.
Nici concurența nu stă neapărat mai bine, deoarece Mercedes Clasa C este, la rândul ei, criticată. Audi A3 este însă modelul care a scăzut cel mai mult la calitatea finisajelor, conform sondajului ADAC.
Cele mai importante obiecții vizează creșterea exagerată a cantității de materiale plastice dure utilizate în anumite zone ale habitaclului.
La o comparație între Volkswagen Golf 7 și Golf 8 sau Audi A3 de generația a treia cu generația a patra sunt destul de ușor de observat diferențele existente la finisajele interioare. Plasticul dur este folosit acum pe tot mai multe suprafețe din partea inferioară a planșei de bord, care în trecut erau acoperite cu materiale moi.
O serie de alte mici detalii existente la partea inferioară a consolei centrale trădează, de asemenea, economiile făcute în faza dezvoltării tehnice a respectivelor modele. Cele mai deranjante detalii remarcate de experții ADAC au vizat calitatea materialelor plastice, finisajele din zona portierelor sau absența telescoapelor cu gaz utilizate la ridicarea capotei.
Studiu ADAC a vizat calitatea la 580 de modele și are o serie de surprize. Pe lângă o calitate în scădere a finisajelor la anumite modele ale Grupului Volkswagen, poziționează Volvo XC40 înaintea concurenților săi premium germani.
Cel mai mare declin, în comparație cu rezultatele înregistrate de generația anterioară, l-a înregistrat Audi A3. Compacta celor de la Ingostadt a fost notată cu 2,5 (pe o scară în care cu cât ratingul este mai mic, cu atât calitatea este mai bună), în timp ce modelul mai vechi fusese creditat cu 1,5.
Alte diferențe semnificative s-au înregistrat în cazul modelelor Hyundai i20 (+0,7 față de modelul anterior), Volkswagen Golf 8 (+0,5) și Mercedes CLA (+0,4).
ADAC este foarte critic și la adresa noului Mercedes Clasa C. Concluziile testului sunt foarte seci în cazul acestui model, despre care cei care au testat susțin că nu se mai ridică la nivelul modelelor rivale de la Audi și BMW, în privința finisajelor.
Pe de altă parte, același studiu susține că Audi A4/A5 domină clasamentul calității în categoria limuzinelor „familiale”, în fața modelelor BMW Seria 3 și Porsche Macan. În fine, ADAC remarcă și efortul celor de la Volkswagen de a îmbunătăți mult criticatul finisaj interior de la T-Roc, care a primit mai mult plastic spumat la recentul facelift.
Ca o concluzie, ADAC susține că, în general, constructorii reacționează atunci când criticile venite din partea presei și a clienților devin prea incisive.
Sursa: ADAC