Controverse pe tema automobilului funerar cu care a fost transportat sicriul Reginei Elisabeta a II-a
16.09.2022
        
Distribuie acest articol!   

Pare greu de imaginat, dar este cât se poate de real: cortegiu funerar al Elisabetei a II-a a stârnit controverse, deoarece sicriul Reginei Angliei a fost transportat cu un automobil marca… Mercedes.

Joi, 8 septembrie 2022, regina Elisabeta a II-a a murit la vârsta de 96 de ani, la Castelul Balmoral din Scoția. Înmormântarea va avea loc luni, 19 septembrie, la Londra. Zilele trecute, sicriul cu trupul neînsuflețit al Reginei a fost transportat la Edinburgh, capitala Scoției.

Încă de la părăsirea Castelului Balmoral, procesiunea a creat controverse în Marea Britanie. Numeroși internauți și-au exprimat regretul că vehiculul mortuar nu este de producție britanică, ca de pildă Rolls-Royce, Bentley, Jaguar, Land Rover sau chiar Aston Martin.

Se pare că în Scoția pur și simplu nu a fost disponibil niciun vehicul funerar cu brand britanic, care să îndeplinească specificațiile familiei regale. Prin urmare, compania responsabilă cu transportul Reginei Angliei a optat pentru un automobil funerar derivat dintr-un Mercedes Clasa E Type 213.

Vehiculul ales este proiectat și produs de Binz, un carosier fondat în 1936, în Lorch, lângă Stuttgart. Este specializat în ambulanțe, mașini funerare și limuzine, iar din anii 1950, colaborează cu Mercedes.

Binz este, de altfel, o referință în acest segment. De curând a trecut și la producția de dricuri 100% electrice, bazate pe Tesla Model S!

Carul funerar folosit pentru Regina Elisabeta a II-a este Binz.H4, versiunea alungită care se bazează pe Clasa E. Există și o versiune ”scurtă”, cu două uși, Binz.H2. Varianta H4 măsoară 6 metri lungime, cu peste 1,1 metri mai mult decât break-ul original. Ampatamentul extins a permis păstrarea celor patru uși și posibilitatea de a transporta pasageri pe bancheta din spate. De asemenea, are înălțimea mărită la 1,92 metri, cu 44,6 cm mai mult decât modelul de bază.

Controversa s-a transformat rapid într-un scandal, astfel că marți, 13 septembrie, atunci când a fost transportat la Londra cu un avion al Royal Air Force, după aterizare coșciugul a fost preluat de un vehicul funerar britanic, un Jaguar XF „Widebody”.

Derivat dintr-un sedan, acesta a fost transformat de Wilcox Limousines, o companie britanică care s-a ocupat și de exemplarul utilizat la funeraliile Reginei Mamă, în 2002. Are 6,32 metri lungime și a fost vopsit inițial în gri, însă acum este negru, pentru a respecta protocolul regal.

În fine, o altă controversă a fost legată de colantele cu numele unei companii de pompe funebre, care erau aplicate pe geamurile din spate ale mașinii mortuare, la plecarea de la Castelul Balmoral. Mai apoi, pe parcurs, pur și simplu acestea au dispărut, după ce, pe rețelele sociale, publicul și-a manifestat nemulțumirea față de acest stil de ”publicitate de prost gust”. ”Scăpările” nu lipsesc, așadar, nici de la casele mari!…

Distribuie acest articol!