Rechemările în service nu mai sunt neobișnuite în industria auto, unde toți constructorii sunt nevoiți să apeleze la această metodă, pentru remedierea unor deficiențe descoperite la automobile abia după ce acestea au fost puse în vânzare. Singurele detalii care mai atrag atenția la aceste rechemări sunt motivul pentru care sunt făcute și numărul de automobile care sunt vizate.
După o perioadă în care a punctat puternic la capitolul imagine, drept o minune al tehnologiei auto, Tesla continuă să rămână în centrul atenției și din alte motive. Unele dintre acestea sunt ceva mai… pământene: rechemările în service. În cazul Tesla, din fericire, de cele mai multe ori aceste probleme se rezolvă de la distanță, printr-un update de software.
Au fost multiple motive pentru rechemările de la Tesla, iar acum, după perioada de acalmie din timpul verii, un nou val de rechemări îl lovește din nou pe constructorul californian. Se pare că problemele sunt atât de multe încât NHTSA, autoritatea responsabilă cu securitatea automobilelor din SUA, stă permanent cu ochii pe problemele raportate de proprietarii de automobile Tesla.
Recent, compania condusă de Elon Musk s-a văzut obligată să declanșeze o operațiune de update pentru circa 1,1 milioane de vehicule. Din fericire, nu este vorba de o problemă gravă de securitate, așa că rechemarea reține atenția mai degrabă prin numărul foarte mare de automobile vizate.
Cauza: o defecțiune a sistemului de acționare a geamurilor electrice. Concret, este vorba de riscul ca sistemul să nu comande coborârea înapoi a geamului lateral, atunci când acesta întâlnește un obstacol în timpul ridicării. Ceea ce ar putea provoca accidentări, ca de pildă prinderea unei mâni.
Sunt vizate automobilele Tesla Model 3 fabricate între 2017 și 2021, Model Y între 2020 și 2021, precum și Model S și Model X produse în anii 2021 și 2022. Potrivit Tesla, o simplă actualizare a software-ului va rezolva această problemă.
Așa cum se întâmplă de cele mai multe ori în cazul modelelor Tesla, actualizarea se va face de la distanță, deci nu este necesară o deplasare într-un atelier service. Proprietarii mașinilor în cauză vor primi, începând din 15 noiembrie, o scrisoare oficială de la producător, prin care vor fi informați despre disponibilitatea noului software. Acesta va fi apoi instalat automat pe mașini, în zilele următoare.
De reținut că această operațiune nu a fost deocamdată programată și pe piața europeană. Rămâne de văzut, așadar, dacă și când va fi oferită și clienților de pe Bătrânul Continent.