Schimbarea persoanei din vârful aparatului executiv al celui mai mare constructor european de automobile, Grupul Volkswagen, a ridicat firești semne de întrebare vizavi de parcursul colosului german către electrificarea gamei.
Numit în fruntea grupului după demiterea lui Herbert Diess, care a fost criticat pentru strategia sa, Oliver Blume nu intenționează să încetinească trecerea la electricitate. Dimpotrivă!
Debarcarea lui Diess a fost marea surpriză a verii, în cadrul grupului Volkswagen. Aflat la conducerea gigantului german din 2018, Herbert Diess a fost ”rugat” sa plece, pentru a-i face loc lui Oliver Blume, care la acel moment ocupa poziția de CEO al mărcii Porsche.
Deciziile radicale luate de Herbert Diess în privința investițiilor în electromobilitate nu au fost pe placul celor mai conservatori membri ai boardului Volkswagen. La acestea s-au mai adăugat și problemele ivite la lansarea lui Golf 8 și ID.3, precum și poticnelile semnalate la partea de software la multe dintre modelele grupului.
Un lucru este cert acum: neașteptata plecare a lui Herbert Diess și numirea în locul său a șefului de la Porsche nu înseamnă deloc că Volkswagen va încetini trecerea la mobilitatea electrică! Ba chiar dimpotrivă, conform declarațiilor lui Blume, făcute la scurt timp numirea sa în cea mai importantă funcție din grup!
„Sunt un fan al electromobilității și intenționez să avansez în continuare pe această cale. Vom păstra ritmul actual și, ori de câte ori este posibil, vom crește ritmul pe direcția dezvoltării mobilității electrice”.
Oliver Blume, CEO Volkswagen Group
Potrivit lui Blume, există o creștere importantă a interesului clienților pentru automobilele electrice. Prin urmare, acum este momentul potrivit pentru a accelera tranziția către această tehnologie.
El a prezentat și un plan în 10 puncte pentru a crește vânzările de mașini electrice pe toate piețele majore de pe glob, reducând în același timp costurile. Chiar și la Porsche – o marcă al cărei director rămâne – este de așteptat ca vânzarea de mașini electrice să ajungă până la 80%, în 2030.