Nu cu mult timp în urmă, relatam aici despre dificultățile financiare cu care se confruntă gigantul Tata, în principal din cauza filialei sale britanice, Jaguar Land Rover. Din păcate, veștile proaste nu se opresc…
În timp ce constructorul britanic se află în plină criză, francezul Thierry Bolloré și-a anunțat demisia din funcția de CEO.
Decizia sa vine la doar doar doi ani de la momentul în care Ratan Tata l-a instalat la conducerea Jaguar Land Rover, cu scopul de a redresa compania și a o readuce la profit.
Numit director general al grupului Renault în ianuarie 2019, apoi forțat să părăsească producătorului francez în luna octombrie a aceluiași an, în contextul scandalului Carlos Ghosn, în iulie 2020 Bolloré devenea director general al unui grup Jaguar Land Rover aflat pe atunci în plină restructurare.
A schimbat radical modelul de business și a inițiat un plan major de electrificare. Obiectivul acestuia este de a face din Jaguar un brand 100% electric până în 2025, termen la care Land Rover, la rândul lui, ar trebui să comercializeze șase modele 100% electrice.
Thierry Bolloré s-a străduit să asaneze conturile grupului englez și pe cât posibil să-i limiteze pierderile. A reușit într-o oarecare măsură, în ciuda marilor probleme de livrare întâmpinate din cauza penuriei de semiconductori.
Nu este clar dacă rezultatele sub așteptări au legătură sau nu cu decizia lui Thierry Bolloré, care cel puțin la nivel declarativ a fost luată „din motive personale”.
Adrian Mardell, directorul financiar al grupului englez, este cel care a preluat cu efect imediat conducerea la Jaguar Land Rover, însă doar ca interimar. Va fi interesant de văzut dacă strategia de redresare a grupului, inițiată de Bolloré și denumită „Reimagine”, va fi continuată de succesorul său.