Olivier Blume, noul CEO al Grupului Volkswagen, a decis să amâne lansarea noii platforme electrice. Astfel, el a preferat să prelungească durata de viață a actualei platforme MEB, pentru a realiza economii.
Cu excepția „vechiului” e-Up și a celor două ultra-sportive Porsche Taycan și Audi e-tron GT, toate modelele electrice ale Grupului Volkswagen au fost dezvoltate pe platforma MEB, inaugurată în 2019, de Volkswagen ID.3.
MEB urma să echipeze aproape toate noile modele cu emisii zero ale grupului până în 2026, înainte de a fi înlocuită cu noua și moderna platformă SSP.
Însă, noua schimbare de la vârful Grupului Volkswagen – Olivier Blume l-a înlocuit pe Herbert Diess – a adus și o modificare în ceea ce privește strategia pentru modelele electrice, în anii următori. Potrivit publicației britanice Autocar, durata de viață a platformei MEB va fi prelungită cu aproximativ doi ani.
O investiție de un miliard și jumătate de euro va permite o îmbunătățire semnificativă a arhitecturii MEB. Este vizată în special creșterea puterii de încărcare rapidă la 200 kW, față de doar 135 kW, cât este în prezent.
Și astfel, lansarea platformei SSP ar fi amânată până în anul 2028. Scopul acestei întârzieri? Optimizarea profitului. După ce și-au făcut calculele, probabil că cei din vârful gigantului Volkswagen au ajuns la concluzia că o simplă versiune îmbunătățită a platformei MEB este suficientă pentru a rămâne în joc, știind că progresul tehnologic este foarte rapid pe piața actuală.
Doar prin renunțarea la proiectul de construire a unei noi fabrici la Wolfsburg, special concepută pentru producerea de elemente pentru platforma SSP, ar trebui să se economisească două miliarde de euro.
În schimb, noua platformă electrică PPE, dedicată marilor modele de lux ale Grupului Volkswagen nu este deocamdată luată în calcule pentru o eventuală amânare. Ea ar urma să fie utilizată cu precădere de Audi și Porsche și va fi inaugurată de noul Porsche Macan electric.