Audi a demarat trecerea la propulsia 100% electrică, urmând să abandoneze modelele termice până în 2033. Acest proces implică o transformare complexă a unităților productive, aspect asupra căruia ne-am propus să ne oprim în acest articol.
Producătorul german și-ar dori o capacitate de producție cât mai flexibilă, pregătită pentru obiective specifice pe termen lung. În acest sens, Audi a dezvoltat o strategie amplă și a creat proiectul „360 Factory”, care pune accent pe profitabilitate, sustenabilitate, flexibilitate și atractivitate.
Practic, pentru a-și pregăti viitorul 100% electric și pentru a-și dezvolta strategia de producție, Audi se bazează pe rețeaua sa globală.
„Preferăm să investim în fabricile noastre existente, astfel încât acestea să ajungă la fel de eficiente și flexibile ca facilitățile de producție de ultimă generație.”
Gerd Walker, membru al Consiliului de conducere Audi, responsabil pentru producție și logistică
În prezent, Audi are deja două fabrici, Böllinger Höfe și Bruxelles, care asamblează modele 100% electrice. Până în 2030, Audi va produce automobile 100% electrice în toate fabricile sale, indiferent unde se află acestea în lume. Constructorul va investi aproximativ 500 de milioane de euro pentru a-și pregăti personalul în acest sens, până în 2025.
Anul acesta va demara producția de modele electrice la Ingolstadt, cu Audi Q6 e-tron, apoi vor urma treptat fabricile din Neckarsulm, San José Chiapa și Győr. În 2029, toate fabricile Audi vor produce cel puțin un model 100% electric.
În paralel, producția de modele termice va fi eliminată treptat, până la începutul următorului deceniu. De asemenea, vor fi construite noi fabrici, precum cea de la Changchun (China), în parteneriat cu FAW, care va fi specializată în platforma PPE (Premium Platform Electric).
Audi va profita de această transformare electrică pentru a-și îmbunătăți productivitatea și a-și optimiza procesele, pentru a deveni mai profitabil, durabil, atractiv și flexibil. Constructorul își propune să reducă la jumătate costurile anuale ale fabricilor sale până în 2033 și, de asemenea, va continua să digitalizeze producția. Soluția Edge Cloud 4 Production, de pildă, va înlocui computerele industriale, mult mai costisitoare.
Pe viitor va utiliza și o nouă soluție de asamblare modulară, pentru a simplifica producția, oferind în același timp o mai mare variabilitate a produselor. Pentru a economisi resurse hardware și pentru a îmbunătăți posibilitățile de colaborare între diferite unități productive, va fi implementată și planificarea asamblării virtuale.
Pentru a se adapta mai bine la cererea clienților, Audi își va flexibiliza și mai mult procesele de producție. Noul Audi Q6 e-tron, de pildă, va fi fabricat inițial la Ingolstadt, pe aceeași linie de producție cu Audi A4 și Audi A5, înainte ca acestea să fie înlocuite treptat.
Audi dorește, de asemenea, să reducă amprenta ecologică a activităților de producție și logistică. Până în 2025, obiectivul este atingerea neutralității carbonului în unitățile sale de producție din întreaga lume. Dar fabricile din Bruxelles, Győr și Böllinger Höfe din Neckarsulm au atins deja acest obiectiv. Programul se va concentra pe utilizarea resurselor și a apei, urmărind în același timp protejarea și conservarea biodiversității.
Până în 2030, compania își propune să își reducă la jumătate impactul asupra mediului în domeniile consumului de energie primară, emisiilor centralelor electrice, echivalentelor de CO2, poluanților atmosferici și deșeuri, prin producerea de energie regenerabilă pe plan intern și prin crearea de lanțuri valorice circulare, cu resurse utilizate într-un ciclu închis.