Nio EC7, un SUV chinezesc de lux pornit în cucerirea Europei
01.01.2023
        
Distribuie acest articol!   

Aduce cu uPorsche Cayenne Coupé, iar producătorul său mizează foarte mult pe acest aspect. EC7 nu este doar un SUV cu un look în tendințe, ci beneficiază și de tehnologie de top, care pe mulți poate că îi va surprinde, având în vedere că vorbim despre un automobil ”made in China”.

Nio își face intrarea pe piața europeană în mod progresiv, iar noutățile cu care vine fac să se vorbească tot mai mult despre acest brand.

Mărci ale producătorilor chinezi precum Xpeng, Seres, Voyah, Wey sau Ora erau până de curând total necunoscute pe Bătrânul Continent. La fel și Nio, o firmă cu sediul în Shanghai, înființată în 2014.

În ciuda ”tinereții”, Nio are deja o gamă bogată, formată din șapte modele. Printre acestea se numără și noul SUV de dimensiuni mari EC7. Deși nu are un nume foarte sexy (chinezii mai au ceva de învățat la acest capitol!), linia generală a acestui SUV este plăcută ochiului.

Măsoară  4,97 metri în lungime și se remarcă printr-un design sobru și îngrijit. Profilul plonjat îi conferă un coeficient aerodinamic excelent, de 0,23. Reține atenția micul spoiler retractabil de pe hayon, care, desigur, îmbunătățește stabilitatea la viteză mare. Pentru diminuarea greutății, la caroserie s-a optat cât mai mult pentru aluminiu.

Interiorul este elegant, iar ecranul tactil cu diagonala de 12,8 inchi nu are cum să treacă neobservat. În privința tehnologiei, Nio vizează conducerea autonomă de nivel 4, iar EC7 este echipat cu opt camere de înaltă rezoluție, 12 senzori ultrasonici, 33 de senzori „de înaltă performanță” și un senzor LIDAR.

EC7 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde, grație celor doua motoare electrice cu puterea cumulată de 653 CP și cuplul maxim de 850 Nm. Acumulatorul are două variante de capacitate: 75 și 100 kWh.

Autonomia de până la 940 km este calculată conform ciclului CLTC, din China. Această cifră trebuie însă revizuită semnificativ în scădere, în condiții reale. Chiar și așa, autonomia ar trebui să fie unul dintre punctele forte ale acestui model, mai ales că Nio a dezvoltat o tehnologie proprie pentru schimbul de baterii.

Producătorul are deja 1.100 de „Power Swap Stations” în întreaga lume. Majoritatea sunt în China, dar a instalat deja două și în Norvegia. Teoretic, cinci minute sunt suficiente pentru a schimba un acumulator descărcat cu unul ”full”. În plus, Nio intenționează să implementeze stații de încărcare ultra-rapidă de 500 kW, o cifră record!

Cum spuneam la început, Nio își face intrarea progresiv în Europa. Primele piețe vizate sunt Norvegia, Germania, Țările de Jos, Danemarca și Suedia.

Distribuie acest articol!