Cu o istorie agitată și aflat de la o vreme în mare dificultate, constructorul sud-coreean SsangYong a fost cumpărat în vara anului trecut de un conglomerat industrial, grupul KG. Acesta plănuiește acum să schimbe complet numele și identitatea mărcii, a cărei imagine a fost serios afectată de numeroasele crize prin care a trecut în ultimii ani.
Chiar dacă de la o vreme părea să fi dispărut din peisaj, SsangYong este un brand recunoscut în Europa. Al treilea mare nume al industriei auto din Coreea, după Hyundai și Kia, este specializat în SUV-uri și modele 4X4.
Rodius și Rexton sunt două modele din anii 2010 care, deși nu au strălucit la capitolul estetic, au avut un oarecare succes la vânzări. Și-au demonstrat utilitatea, iar raportul calitate-preț a fost mai mereu unul destul de avantajos.
Succesul nu a venit însă pe deplin, evoluția sub așteptări fiind mai degrabă efectul dificultăților cu care constructorul s-a confruntat acasă la el, în Coreea.
În 2011, producătorul a fost cumpărat de grupul industrial indian Mahindra&Mahindra. Sub aripa acestuia au fost lansate SUV-urile Tivoli (2015) și XLV (2016), care s-au bucurat și ele de destul succes. A urmat un concept promițător, Torres, care prefigura un viitor SUV familial de dimensiuni mari, cu un aspect unic.
A urmat criza Covid-19, care a găsit compania cu un minus de 50 de milioane de dolari în facturi neplătite. De vina a fost scăderea vânzărilor, cu doar 11.130 de automobile vândute în Europa și 85.000 în întreaga lume.
Fără flux de capital, SsangYong ar fi putut dispărea în acel an, Mahindra refuzând să își salveze marca. Într-un final, grupul KG, un mare conglomerat coreean din sectorul chimic și metalurgic, a achiziționat SsangYong în vara anului 2022.
Viitorul începe, în sfârșit, să se profileze mai clar pentru SsangYong. Conturile au trecut din nou pe verde, iar sub conducerea KG sunt dezvăluie primele direcții de urmat pentru anul care tocmai a început.
Torres, despre care vorbeam mai sus, ar putea fi disponibil într-o versiune de serie chiar de anul acesta. Un alt SUV, KR10, care este echivalentul electric al lui Korando, ar putea fi lansat și el mai devreme decât se aștepta inițial.
Însă noutatea acestui început de an pentru SsangYong este schimbarea numelui. Grupul KG a considerat că brandul SsangYong nu mai sună suficient de bine, din cauza numeroaselor sincope din ultima perioadă.
Noua denumire va fi KG Mobility, va fi lansată oficial în lunile următoare, iar constructorul se va concentra pe mobilitatea electrică. Prin urmare, noile modele vor purta sigla KG, și nu SsangYong. Să sperăm că această schimbare de nume chiar va fi benefică pentru producător, care merită un nou început.