Constructorii auto avertizează: Euro 7 va genera noi creșteri semnificative ale prețurilor
28.02.2023
        
Distribuie acest articol!   

Cu toții am observat că prețurile automobilelor noi au crescut considerabil în ultimii ani. Acest lucru se poate explica prin diverse motive, în special prezența a tot mai multe echipamente (siguranță, confort etc.), dar și prin costuri de fabricație mai mari pentru constructori, care evident au un impact asupra prețului final.

Unii constructori au anunțat deja o creștere a prețurilor fără precedent și avertizează că, prin introducerea noului standard de poluare Euro 7, prețul automobilelor noi va crește „cu câteva mii de euro”.

Într-adevăr, prin noul standard Euro 7, propus de Comisia Europeană și care urmează să intre în vigoare la 1 iulie 2025, constructorii se văd nevoiți să investească masiv pentru ca modelele lor echipate cu motoare termice să corespundă noilor standarde de emisii și să poată fi comercializate în continuare.

Nou standard este destul de controversat și în general a fost primit destul de rece de sectorul auto. În principal, este vorba de lupta de interese dintre taberele celor cu propulsia termică, respectiv ale promotorilor electromobilității.

Potrivit unor constructori, principala problemă nu este neapărat adaptarea la standardul Euro 7, ci mai degrabă calendarul adoptării acestuia, care după unii ar fi prea rapidă.

Mulți consideră că „regulile trebuie revizuite”, iar sosirea prea rapidă a normei Euro 7 ar putea crea o adevărată „problemă industrială”. Mai exact, constructorii s-ar putea să nu fie pregătiți să îndeplinească noile standarde, astfel că se vor vedea obligați să reducă oferta, implicit și producția. Deci, pe lângă o problemă de mediu, s-ar putea provoca și o problemă socială.

Cei care acuză această problemă susțin că tot șoferii vor fi cei care vor plăti. Alinierea la standardele Euro 7 va duce la o creștere a costului industrial și, prin urmare, a costului de achiziție cu câteva mii de euro. Drept urmare, clienții vor amâna achiziționarea de mașini noi, ceea ce ar putea încetini reînnoirea parcului auto european.

În plus, fenomenul ar putea afecta și piața second hand. Cererea va fi inevitabil mai puternică și la nivelul vehiculele uzate, iar durata de utilizare a acestora automat va crește.

Distribuie acest articol!