Comisia Europeană cedează în fața Germaniei, în privința interzicerii motoarelor termice după 2035
27.03.2023
        
Distribuie acest articol!   

Comisia Europeană și Germania au anunțat că s-a ajuns la un acord cu privire la emisiile de CO2 provenite de la autovehicule, prin relaxarea interdicției de utilizare a motoarelor cu combustie după 2035.

Uniunea Europeană a fost de acord să autorizeze vânzarea de automobile noi dotate cu motoare termice și după 2035. Condiția este ca acestea să utilizeze combustibili neutri din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Astfel, Germania a câștigat în disputa de ultim moment cu forul european. Reamintim, în urmă cu doar câteva zile, ministrul Transporturilor din Germania a refuzat să valideze versiunea finală a textului european privind interzicerea vânzării de automobile noi cu motoare termice, începând din 2035.

Autoritățile germane au cerut apoi parlamentarilor să reconsidere această interdicție totală a motoarelor cu ardere internă, astfel încât să se poată continua vânzarea celor cu combustibili sintetici.

Într-un context în care și alte țări membre ale Uniunii Europene se opuneau acestei interdicții totale, Comisia Europeană a cedat în fața solicitării Germaniei.

Vor fi acceptate vehiculele care funcționează cu combustibil neutru în privința amprentei de carbon, ceea ce va permite utilizarea celebrilor combustibili sintetici, în care unii producători auto au investit deja foarte mult.

Rămâne  de văzut condițiile în care această autorizare va fi pusă în practică – de pildă, va trebui să existe un sistem care să împiedice umplerea rezervorului cu un combustibil de origine fosilă. Este însă o certitudine faptul că Germania și Comisia Europeană au ajuns la un acord de principiu pe acest subiect.

De asemenea, rămâne de văzut cum va răspunde Comisia Europeană solicitării Italiei de a putea să vândă și după 2035 automobile cu propulsii termice care utilizează biocombustibili. Se știe că acești biocombustibili nu sunt neutri în CO2, astfel că ”scutirea” acordată Germaniei nu include și biocombustibilii.

Revenind la combustibilii sintetici, aceștia sunt produși printr-o tehnologie aflată încă în curs de dezvoltare și promovată de producătorii germani și italieni de automobile premium. Pare să fie o portiță de scăpare care ar permite utilizarea motoarelor termice și după 2035.

ONG-urile ecologiste contestă această tehnologie, despre care spun că va fi costisitoare, energofagă și poluantă, în timp ce alte voci susțin că, dacă prețurile automobilelor electrice vor scădea, carburanții sintetici nu vor fi o soluție viabilă pe termen mediu sau lung.

Distribuie acest articol!