În lipsa volumelor de odinioară, noul context de pe piață i-a determinat pe constructori să pună accent pe prețuri. Noua strategie pare să funcționeze destul de bine.
Se vând mai puține mașini, dar toate sunt acum mai scumpe, pentru a genera mai multă marjă. Aceasta este strategia de dată recentă, adoptată de mai mulți constructori și care a început să dea roade.
Rezultatele financiare afișate de constructori, incusiv de cei din segmentul premiu, precum BMW și Mercedes, arată că deși se vând mai puține automobile, industria auto câștigă mai mulți bani.
Mercedes a anunțat o creștere cu 12% a profitului net în primul trimestru al acestui an, la patru miliarde de euro. Performanța se datorează în special creșterii vânzărilor modelelor de ultimă generație.
Cifra de afaceri a producătorului german a crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 37,5 miliarde de euro, „în ciuda perturbării lanțurilor de aprovizionare”, potrivit comunicatului de presă. Grupul a înregistrat un profit operațional de 5,5 miliarde de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent.
Aceste rezultate bune pot fi explicate în special prin creșterea vânzărilor totale ale grupului, de 3%, în special ale modelelor electrice, care s-au dublat, reprezentând 10% din total. Modelele care permit cele mai bune marje au reprezentat 18% din vânzări.
Mercedes și-a văzut vânzările crescând pe anumite piețe, în special în Statele Unite, unde constructorul german a înregistrat un salt de 327% la vehiculele electrice. Este și efectul campaniei demarate de guvernul Biden, de încurajare a achiziției de mașini electrice.
În Europa, din cauza prețurilor ridicate, vânzările de modele electrice Mercedes nu cresc la fel de spectaculos. În plus, aici ajutoarele guvernamentale încep să dispară treptat.
Creșterea vânzărilor de modele cu marje consistente a permis deja Mercedes să obțină rezultate bune în 2022, în ciuda deficitului de componente și a inflației legate de creșterea costurilor energiei, din cauza războiului din Ucraina.