În iulie 2020, când a ajuns în fruntea Grupului Renault, Luca de Meo promitea mari schimbări. La aproape un an după acel moment, grupul francez a prezentat „Renaulution”, o strategie de relansare care începe deja să dea roade.
Austral, Rafale, Espace, Clio facelift, viitorul R5 electric sun noutățile care vin în valuri. Nimic nu pare să oprească Renault în acest moment, iar strategia sa de a favoriza profiturile în fața volumelor pare să dea deja roade, la aproape doi ani de la anunțarea vastei strategii „Renaulution”, menită să readucă Grupul Renault pe drumul cel bun.
Grupul tocmai și-a dezvăluit obiectivele de profitabilitate pentru 2023, într-un moment ce indică o recuperare a vânzărilor, grație concentrării pe segmentul premium.
După ce a suferit pierderi de opt miliarde de euro în 2021, Renault și-a revenit în 2022 și se așteaptă la o marjă operațională între 7 și 8% pentru acest an, față de o marjă în jur de 6%, anterior. Grupul se așteaptă să depășească 7% până la sfârșitul primului semestru, rezultatele fiind așteptate pe 27 iulie.
Această revizuire ascendentă este pusă pe seama „succesului noilor lansări” ale SUV-urilor Arkana și Austral, precum și al lui Megane electric, dar și datorită performanțelor înregistrate cu gama Dacia. Sandero încă monopolizează podiumurile europene în ceea ce privește vânzările, în timp ce Spring continuă să atragă mulți dintre clienții care sunt tentați să treacă la mașini electrice.
Deși piața auto din Europa este încă sub nivelul de dinainte de pandemie, „cererea de noi produse de ultimă generație rămâne puternică”, după cum a declarat Thierry Piéton, directorul financiar al grupului, în cadrul unei conferințe de presă. Pe de altă parte, peste jumătate dintre cumpărătorii noului Austral au optat pentru nivelul superior de finisaj „Alpine Spirit”, care pleacă de la 39.000 de euro.
Cu toate acestea, problemele logistice care au afectat industria din primăvara lui 2022 continuă să încetinească vânzările, însă se așteaptă o îmbunătățire în a doua jumătate a anului. Listele de comenzi rămân pline, cu o perioadă de așteptare de două până la trei luni.
Pentru a menține acest ritm, Renault plănuiește să lanseze 12 modele noi în 2024. Noul Renault 5 electric își propune să contribuie foarte mult la procesul de democratizarea ofertei de electrice, în timp ce Rafale, dezvăluit la sfârșitul lunii iunie, se va poziționa drept cel mai profitabil model al grupului, cu un preț de start de aproximativ 50.000 de euro.
Dacia va prezenta o nouă versiune Duster, în timp ce un nou SUV, mai mare, inspirat de conceptul Bigster, este anunțat pentru viitorul apropiat.
În plus, Renault a stabilit obiective ambițioase și pentru marca sa sportivă Alpine, care va trebui să atragă clienți mai înstăriți în Europa și Statele Unite, în special prin valorificarea notorietății sale în Formula 1. O sportivă urbană, bazată pe platforma Renault 5 și numită A290, va fi lansată în 2024, urmată de un SUV fabricat la Dieppe, în 2025, strâns legat de Nissan Ariya.