Volkswagen țintește venituri mai mari cu o gamă de modele restrânsă și cu mai puțini angajați
03.07.2023
        
Distribuie acest articol!   

Grupul Volkswagen este un adevărat maestru în arta stabilirii de sinergii tehnice între mărcile sale Volkswagen, Audi, Skoda, Seat și Cupra sau uneori între Porsche, Bentley și Lamborghini. Noua provocare a liderului european din industria auto se numește „Accelerate Forward | Road to 6.5” și vizează, printre altele, o ridicarea ștachetei în ceea ce privește performanțele financiare.

Intenția celor de la conducerea Volkswagen este să crească veniturile cu 10 miliarde de euro prin simplificarea gamei de modele, reducând în același timp forța de muncă și optimizând modelele grupului.

Constructorul german are în prezent profitabilitatea și marjele încă departe de cele ale campionilor în acest domeniu, precum Toyota. Acesta este motivul pentru care grupul pregătește o nouă strategie de îmbunătățire a veniturilor mărcii sale principale, Volkswagen, optimizând în același timp sinergiile cu celelalte mărci din „familie”.

Obiectivul este generarea unui profit de 10 miliarde de euro în plus până în 2026 și creșterea profitabilității la 6,5% în loc de 3%, cât a fost în primul trimestru din 2023, după ce în 2022 fusese de 2,6%. În acest sens, marca Volkswagen își va simplifica gama și va abandona modelele de nișă cu profitabilitate medie, precum Arteon sau T-Roc cabrio.

De asemenea, se vor reduce cât mai mult opțiunile de configurare pe modelele sale, așa cum a procedat deja la noul sedan electric ID.7. Acesta are „99% mai puține opțiuni de configurare, comparativ cu Golf 7”, conform președintelui Thomas Schaefer.

Se dorește și optimizarea costurilor de producție prin producerea în comun a cât mai multor modele. Raționalizarea și eficientizarea producției implică aducerea pe aceeași linie de asamblare a unor modele diferite de la Skoda, Volkswagen, Seat, Cupra sau chiar Audi.

Această abordare va avea efecte benefice și asupra statelor de plată ale companiei. Și nu prin concedieri, ci mai degrabă prin decizia de a nu mai angaja alți oameni pe posturile eliberate de cei care ies la pensie.

Obiectivul declarat al acestei operațiuni de restructurare, care va fi operațională din octombrie 2023, este de a obține o rentabilitate durabilă, „pentru a păstra investițiile în tehnologii și viitoarele locuri de muncă”. Un obiectiv ambițios dar realizabil, care impune economii la toate nivelurile, inclusiv administrație, dezvoltare tehnică, costurile materialelor, prețuri, construcția vehiculelor, vânzări și calitate, precum și optimizarea randamentului pentru cele două platformele tehnice, MQB și MEB.

Volkswagen se va baza și mai mult pe sinergiile grupului. Modelele se vor fabrica pe platforme comune, cele electrice de clasă mică vor fi produse de Seat și Cupra, în timp ce noul Volkswagen Passat (termic) va fi dezvoltat și construit alături de noul Superb de la Skoda.

„Acest program este prioritatea numărul unu a întregului Consiliu de administrație. Trebuie să dăm o nouă putere mărcii Volkswagen și să o poziționăm ferm pentru creșterea viitoare. Trebuie să obținem o performanță sustenabilă a vânzărilor, de 6,5% pentru marca Volkswagen. Atingerea acestui obiectiv în 2026 este foarte ambițioasă, dar realizabilă dacă lucrăm împreună. Acest lucru ne va permite să păstrăm locurile de muncă, să ne finanțăm viitorul din resurse proprii și să continuăm să investim în noi vehicule și tehnologii, în modernizarea fabricilor și în pregătirea personalului. Trebuie să exploatam sinergiile și să devenim mai rapizi și mai eficienți în toate diviziile companiei”.

Thomas Schäfer, CEO Volkswagen

Distribuie acest articol!