Acestea sunt primele mărci auto chineze pe care clienții europeni le vor descoperi în următorii ani
13.09.2023
        
Distribuie acest articol!   

Prezente în forță la Salonul Auto de la München, mărcile chineze au declanșat un nou asalt asupra pieței europene. Încă putem spune că sunt relativ necunoscute pe Bătrânul Continent, deși pe unele ni le reamintim de la tentativele anterioare de intrare în Europa, iar pe altele le-am cunoscut la preluarea unor vechi branduri ajunse la anaghie, precum Volvo sau MG.

Chinezii vând deja zeci de mii de automobile anual în Europa, modele care afișează un salt uimitor în privința calității și siguranței. Este doar o chestiune de timp până când rețelele de distribuiție ale acestor constructori vor ajunge și în România. De altfel, la doar 200 km mai la vest de țara noastră, întâlnim primele showroom-uri cu automobile produse în China.

Dar cine sunt aceste mărci? Când au apărut și ce anvergură au? Iată mai jos scurte prezentări ale celor mai cunoscuți producători chinezi.

Cu certitudine, în următoarea decadă aceste nume vor deveni familiare pentru tot mai mulți cumpărători europeni de automobile!

BYD
Fondată în 1995, BYD (Build Your Dreams) s-a specializat inițial în proiectarea și fabricarea acumulatorilor și este un nume binecunoscut în domeniul înmagazinării energiei la sistemele fotovoltaice. În 2003, grupul din Shenzhen (sudul Chinei) și-a extins afacerile pentru a deveni un jucător important în mobilitatea electrică. Anul trecut, BYD a renunțat la producția de modele termice, pentru a se concentra exclusiv pe automobile hibrid și electrice. Brandul a intrat recent în Europa prin Norvegia și și-a extins prezența pe continent, cu modele precum Atto, Dolphin și Seal, iar gama este în continuă extindere.

MG
Fostă marcă britanică, cumpărată de producătorul chinez de echipamente SAIC, în 2007, este în prezent una dintre cele mai puternice prezențe chinezești de pe piața europeană. Prin relocarea producției în China, MG a reușit să beneficieze de notorietatea unui brand occidental, rămânând în același timp competitiv. În Europa se remarcă în special prin MG4, un model electric al cărui preț de bază nu depășește 30.000 de euro, excluzând bonusurile ecologice.

XPeng
Unul dintre concurenții serioși pentru Tesla în China, a fost fondat în 2014 și este listat în Statele Unite. Compania are peste 10.000 de angajați în întreaga lume, cu birouri în special în Silicon Valley. Deținută în proporție de 5% de Volkswagen, XPeng a intrat pe piața europeană în 2021, vânzându-și vehiculele în Norvegia, Suedia, Danemarca și Țările de Jos.

Dongfeng
Fondat în 1969, produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale. Grupul a devenit unul dintre cei mai importanți producători din China, iar anul trecut a dezvăluit două modele destinate pieței europene.

Leapmotor
Acest tânăr start-up 100% electric, încă puțin cunoscut în afara Chinei, a lansat primul model în 2019 și vinde deja 10.000 de vehicule pe lună. Planifică să-și extindă prezența în Europa, unde, pentru moment, comercializează un singur model, Leapmotor T03.

Geely
Grupul chinez a achiziționat marca suedeză Volvo în 2010. În parteneriat cu Volvo, a lansat apoi brandul Lynk&Co, care vizează clientela tânără și conectată din Europa. Geely deține și marca Zeekr, care a livrat 140.000 de vehicule în China și intenționează să se extindă în Europa, Orientul Mijlociu și pe piețe asiatice.

Nio
Acest start-up fondat în 2014, la Shanghai, a început să își vândă modelele în China în 2017, apoi a demarat exportul în Europa, în special în Norvegia, Germania, Olanda, Danemarca și Suedia. Nio are ambiții globale și își propune să devină unul dintre cei mai mari cinci constructori din lume până în 2030. Marca a atras atenția la nivel global prin conceptul său original, cu stațiile de „schimb de baterie”, permițând înlocuirea unui acumulator descărcat cu ​​unul încărcat în mai puțin de cinci minute.

Aiways
Fondată la Shanghai, în 2017, de foști agenți de vânzări Volvo din China, marca vinde modele 100% electrice, are un centru de cercetare și dezvoltare în Germania și comercializează deja două modele în Europa, în special în Franța și Belgia. Din nefericire pentru Aiways, lucrurile nu merg deocamdată neapărat conform planului, iar cifrele de vânzări îngrijorătoare înregistrate în Europa vor duce la o restructurare, planificată în lunile următoare.

Distribuie acest articol!