Tot mai mulți producători de automobile au redus versiunile diesel din ofertă, iar mai nou chiar abandonează acest tip de motorizare. Care sunt motivele acestor decizii?
Segmentul diesel are parte de o scădere abruptă pe piața auto din Uniunea Europeană. Conform ultimelor cifre, cele de pe luna august, automobilele pe motorină au reprezentat doar 12,5% din totalul vânzărilor, comparativ cu 16% în august 2021.
Mai mult, în august modelele electrice, cu o cotă de 21%, le-au depășit pe cele diesel. A fost pentru a doua oară în acest an când s-a consemnat această răsturnare de situație ce în urmă cu doar câțiva ani părea de-a dreptul utopică!
Este foarte clar că în Europa motorina pierde din ce în ce mai mult teren. Producătorii acordă o importanță deosebită cifrelor de vânzări, simt acest vânt al schimbărilor și încearcă să se adapteze la noile vremuri și la cerințele clienților.
Scăderea segmentului diesel se datorează în mare măsură măsurilor politice puse în aplicare în ultimii ani. Sunt tot mai multe metropole europene care limitează accesul anumitor motorizări poluante în zonele centrale.
În paralel, mulți producători renunță la diesel și din cauza viitoarelor reglementări Euro 7. Acesta vor fi greu de îndeplinit, așa că tot mai mulți constructori preferă, din punct de vedere economic, să se concentreze pe modelele electrice.
De asemenea, cota de popularitate pentru diesel a ajuns la cel mai scăzut nivel, declinul fiind declanșat de scandalul Dieselgate, în 2015.
La rândul lor, diversele sancțiuni ecologice cresc considerabil prețurile acestor modele. Situația are efecte și pe piața second hand, unde oferta este din ce în ce mai mare, dar numărul cumpărătorilor continuă să scadă.