După cum am relatat, standardele Euro 7 au fost relaxate recent, ceea ce le permite constructorilor să își păstreze micile modele termice în ofertă, pentru încă câțiva ani.
Relaxarea standardelor Euro 7 este suficientă pentru a oferi o gură de aer constructorilor, care altfel erau nevoiți să forțeze electrificarea și aducerea la standarde a motoarelor termice, care, să nu uităm, vor fi interzise la vânzare în UE, începând din 2035.
Astfel, investițiile necesare pentru actualizarea motoarelor termice pot fi redirecționate în cercetare și dezvoltare, pentru electrificare. Iar constructorii vor profita din plin, desigur, de acest timp suplimentar.
Această relaxare convine de minune liderului european Volkswagen, care poate întârzia lansarea noii citadine electrice ID.2. Contrar a ceea ce s-ar putea crede, această amânare nu este cauzată de probleme de inginerie, furnizori sau modificări pe liniile de producție, ci mai degrabă de schimbarea standardelor Euro 7.
Amenințate inițial de Euro 7, automobilele de mici dimensiuni, cu propulsie termică, riscau să dispară din cauza costurilor nesustenabile ale reactualizării motoarelor, cu repercusiuni inevitabile asupra prețurilor. Unii constructori au avansat creșteri cuprinse între 3.000 și 4.000 de euro, la prețurile de bază, pentru a amortiza investiția.
Însă această nouă „flexibilitate” a legislației le asigură o prezență prelungită pe piață, permițându-le să fie comercializate în continuare fără a se ajunge la costuri prohibitive.
Revenind la intenția Volkswagen de amânare a lansării modelului electric de oraș ID.2, acesta a fost prezentat în martie 2023 și era planificat inițial pentru 2025. În noile condiții, ar putea ajunge pe piață abia în 2026.
Până atunci, ”omologul termic” Volkswagen Polo va putea rămâne pe piață fără a suferi o creștere de preț. Cel puțin nu din cauza unor investiții semnificative necesare pentru actualizarea motorizării.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!