Din motive de siguranță, organismul Euro NCAP dorește reducerea ecranelor tactile prezente la bordul automobilelor care se comercializează la momemtul actual, pe Bătrânul Continent.
Conducerea unui automobil nu este un act tocmai banal, iar accidentele se pot întâmpla, din păcate, aproape în orice moment. Însă riscurile pot fi reduse, iar constructorii trebuie să aibă în vedere acest aspect, la conceperea noilor modele.
Obiectivul? Automobilele trebuie să fie mai ușor de condus și mai sigure. Pe de altă parte, acestea sunt supuse unui permanent proces de modernizare, care include, printre multe altele, și dezvoltarea de ecrane tactile.
Însă ecranele nu întrunesc unanimitate în preferințele utilizatorilor. Într-adevăr, uneori este de-a dreptul deranjant să fie nevoie de mai multe afișaje și meniuri pentru… a regla încălzirea sau pur și simplu pentru a direcționa aerul.
O astfel de procedură îi determină pe șoferi să nu se mai concentreze la drum, provocând probleme de atenție și siguranță. Specialiștii Euro NCAP au tras recent un semnal de alarmă, tocmai pe această temă.
Ei doresc ca lucrurile să se schimbe și explică: „Folosirea excesivă a ecranelor tactile este o problemă la nivel de industrie. Aproape toți constructorii de automobile care mută comenzile cheie pe ecranele tactile centrale, obligă șoferii să-și ia ochii de la drum, crescând riscurile de accidente”.
Iată de ce noile teste Euro NCAP, care vor fi introduse în 2026, vor încuraja constructorii să folosească controale fizice separate pentru funcțiile de bază. Acestea vor trebui amplasate într-un mod intuitiv, pentru a permite o conducere cât mai sigură.
Va marca oare acest lucru sfârșitul touchscreen-urilor din mașinile noastre? Nu neapărat, mai ales că nu va exista nicio obligație legală de a îndeplini cerințele Euro NCAP.
Totuși, organizația va integra acest parametru în sistemul său de rating, chiar dacă pe moment nu a precizat care dintre comenzi vor fi vizate de această măsură. Este de așteptat să fie cele pentru faruri, luminile de avarie sau apelurile de urgență eCall.
Aceste funcții ar putea abandona ecranul tactil, ceea ce este o veste foarte bună, care ar trebui să facă șofatul mai sigur. De pildă, pentru a declanșa luminile de avarie, nu ar mai trebui ca șoferul să își mute privirea de la șosea.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!