În noul context, o revoluție tăcută se conturează în industria auto europeană. Liderul acesteia, gGupul Volkswagen se află în fața unei noi provocări colosale, pe măsură ce standardele de mediu ale Uniunii Europene vor deveni mai exigente, începând din 2025.
Marea încercare o constituie, din nou, reducerea emisiilor de CO2.
Conform unei analize pe această temă, publicată de Handelsblatt, Volkswagen respectă în prezent standardele UE, având emisii medii de dioxid de 118,4 g/km, sub limita de 122 g/km. Însă o nouă eră se întrezărește la orizontul anului 2025, cu o limită redusă la 105 g/km, ceea ce reprezintă o provocare titanică, dacă tendința actuală va persista.
Obiectivul Volkswagen este clar: să crească vânzările de modele electrice, pentru a reduce emisiile medii ale flotei comercializate. Cu toate acestea, nori întunecați se profilează la orizont, având în vedere că stimulentele financiare pentru vehiculele electrice, cândva un catalizator pentru piață, au suferit reduceri drastice, în special în Germania.
CEO-ul Volkswagen a vorbit recent despre o „situație precară”, subliniind necesitatea creșterii urgente a vânzărilor de vehicule electrice. Dar atingerea acestui obiectiv, în paralel cu intenția companiei de a maximiza profiturile, este greu de realizat. Iar reducerea costurilor este o soluție de echilibrare riscantă, mai ales în contextul unei concurențe acerbe.
O armă potențială Volkswagen ar putea fi reducerea strategică a prețurilor, pentru a stimula cererea de modele ID. Este însă o manevră periculoasă, ce riscă să încurajeze consumatorii să aștepte reduceri suplimentare sau noi subvenții.
Așadar o dilemă delicată pentru Volkswagen, care oscilează între obiectivele de mediu și imperativele financiare. De fapt, este o dilemă valabilă pentru mai toți jucătorii din această industrie, care se văd nevoiți mai nou să jongleze cu imperativele ecologice și cu realitățile economice.
Fără îndoială, standardele stricte de emisii sunt necesare pentru a face față provocărilor reprezentate de schimbările climatice. Dar calea către conformitate pare plină de capcane pentru Volkswagen și compania.
Anul viitor pare a fi crucial pentru producătorul german, în timp ce întreaga industrie auto navighează în apele tumultoase ale tranziției către o mobilitate mai curată. Pe scurt, Volkswagen trebuie să opteze pentru cel mai mic dintre cele două rele.
Pe de o parte, compania ar putea crește producția de mașini electrice, chiar dacă acest lucru duce la pierderi financiare. Pe de altă parte, ar putea continua să maximizeze profiturile care provin de la motoarele termice, dar această alegere ar risca să o supună unor amenzi considerabile din partea Uniunii Europene. O problemă crucială se profilează din 2025, anul în care producătorii vor fi obligați să plătească aceste amenzi.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!