Industria auto globală este martora unei transformări majore, pe măsură ce mărcile chineze câștigă teren pe piața europeană. Ofensiva constructorilor din est provoacă reacții și ajustări strategice din partea producătorilor europeni.
Un studiu realizat în comun de asociația profesională auto ANIASA din Italia și compania de consultanță Bain & Company relevă o creștere a mărcilor de automobile chineze, pe piața din Europa.
Previziunile arată că acestea ar putea deține mai mult de 7% cotă de piață, până în 2030. Tendință se explică prin creșterea competitivității modelelor chineze pe segmentele de piață accesibile.
În aceste condiții, producătorii europeni se confruntă cu o provocare majoră și trebuie să își regândească strategia pentru a-și menține competitivitatea. Ceea ce ar putea implica o colaborare sporită cu jucătorii chinezi, precum și o concentrare mai mare asupra inovației și durabilității ecologice și economice.
Industria auto globală se schimbă, iar un fenomen major atrage acum atenția: ascensiunea mărcilor de automobile chineze pe piața europeană. Tendința, relevată de un studiu comun al Asociației Naționale a Industriei Digitale de Închirieri Auto, Mobilitate Partajată și Automotive (ANIASA) și compania de consultanță Bain & Company, ar putea redefini dinamica industriei în anii următori.
Conform previziunilor din acest studiu, până în 2030 vânzările de mașini chineze în Europa ar putea atinge o cotă de piață de 7% sau chiar mai mult. Saltul semnificativ se explică prin capacitatea mărcilor chineze de a oferi modele competitive pe cele mai accesibile segmente ale pieței auto. Această creștere a ponderii producătorilor chinezi nu privește doar Europa, ci are și repercusiuni globale, ilustrate de un exemplu elocvent chiar din China.
Studiul evidențiază o schimbare radicală în obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor chinezi. Odinioară dominată de mărcile europene, piața auto chineză înregistrează acum o creștere bruscă a vânzărilor pentru marcile autohtone. În 2023, 43% dintre mașinile înmatriculate în China proveneau de la mărci locale, față de 32% pentru mărcile europene. Această schimbare demonstrează clar evoluția preferințelor consumatorilor și creșterea calității modelelor locale.
Mărcile europene vor fi deosebit de afectate de acest avans al chinezilor și ar trebui să reacționeze strategic, pentru a-și menține competitivitatea pe piață. Reglementările din ce în ce mai stricte, în special cu privire la emisii, necesită investiții considerabile în cercetare și dezvoltare de tehnologii ecologice. Totuși, această nouă situație prezintă și oportunități. Gianluca Di Loreto, partener și șef al departamentului auto la Bain & Company, subliniază că este esențial pentru producătorii europeni să se adapteze la schimbările rapide ale obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor.
Acest lucru ar putea implica o colaborare sporită cu jucătorii chinezi, precum și un accent pe inovație și sustenabilitate. „Este important să ținem cont în mod serios de preferințele consumatorilor și să ne adaptăm la schimbările în obiceiurile lor de cumpărare pentru a proteja competitivitatea pe piața globală, păstrând accentul pe durabilitatea de mediu a sectorului, dar și pe sustenabilitatea economică”, a spus Di Loreto.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!