Pentru a pune în valoare designul părții frontale, unii constructori nu au stat pe gânduri când s-a pus problema mutării în lateral a plăcuței de înmatriculare. Câteva dintre cele mai celebre exemple în acest sens au fost furnizate de Alfa Romeo.
Lucrurile însă au evoluat, iar noile rigori legislative nu mai permit așa ceva. Introducerea „Regulamentelor generale de siguranță 2”, denumite generic GSR2, a marcat o schimbare fundamentală a rigorilor de siguranță auto în Uniunea Europeană, prin impunerea a cel puțin 20 de tehnologii noi ca standard pentru toate mașinile noi.
Dar în paralel cu îmbunătățirea radicală a siguranței vehiculelor, reglementările GSR2 impun și o serie de schimbări în lumea auto, nu întotdeauna dintre cele mai plăcute. Aceasta variază de la supărătoarea alertă la depășirea vitezei (care poate fi, totuși, dezactivată), până la dispariția de pe piață a unor modele, așa cum este cazul cu Toyota GR86.
O altă marcă ce plătește tribut din cauza noilor reglementări este Alfa Romeo. Începând cu sedanul 156, lansat la mijlocul anilor 1990, constructorul italian a generalizat amplasarea plăcuței de înmatriculare în stânga grilei. Alfa 147, GT, 159, Giulia sau Stelvio sunt exemple binecunoscute în acest sens.
Ideea fost aplicată pentru prima dată în 1955, pe Giulietta Spider, pentru a evidenția mai bine „scudetto”, faimoasa grilă Alfa. Și nu a fost o inițiativă singulară! Printre cele mai prestigioase automobile care au plăcuța din față astfel amplasată sunt hypercar-urile Veyron și Chiron de la Bugati.
După cum probabil ați observat, cel mai nou model din gama Alfa Romeo, SUV-ul Junior, nu a mai păstrat această tradiție. Placa se află în centru, ca la mai toate modelele de producție. Și asta pentru că noul standard GSR2 nu mai permite amplasarea plăcuței de înmatriculare pe lateral și impune locația tradițională.
Managerul de design al mărcii, Alejandro Mesonero-Romanos, a confirmat acest detaliu: „Nu mai putem pune pe lateral plăcuța de înmatriculare, din cauza regulilor de omologare referitoare la siguranța pietonilor”. El mai precizează că următoarele modele Stelvio (2025) și Giulia (2026) vor avea partea frontală simetrică.
Noile modele noi vor beneficia și de o grilă complet revizuită. În cazul versiunilor full electrice, „scudetto” va fi închis și disponibil în mai multe versiuni de design, așa cum este deja cazul deja la Junior.
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!