ANALIZĂ. Constructorii neîncrezători în adoptatea electromobilității caută strategii de tranziție
20.07.2024
        
Distribuie acest articol!   

Pe măsură ce tendința globală se îndreaptă spre propulsia electrică, sunt o serie de producători de top, precum Mercedes, Toyota sau Jeep, care în continuare își exprimă neîncrederea în această privință. Încercăm să trecem în revistă motivele acestui scepticism și mai ales soluțiile aplicate pentru traversarea acestei perioade a incertitudinilor.

Sectorul auto se va schimba în mod radical. În câțiva ani, motoarele clasice vor face loc celor electrice. Este obiectivul pe care Uniunea Europeană și l-a stabilit pentru anul 2035, deci puțin peste un deceniu.

Totuși, decizia a fost luată fără a consulta șoferii. Sunt încă foarte mulți cei care ezită să apeleze la mașini electrice, în principal din cauza prețului ridicat, deocamdată fiind foarte puține modele accesibile.

Mercedes: ”Clienții decid momentul trecerii la electric”

Între timp, unii producători încep să pună la îndoială tranziția completă la electromobilitate. Constructorul german Mercedes, de exemplu, nu este încă pregătit să abandoneze motoarele cu ardere internă.

„Nu putem prevedea cu exactitate când vom vinde ultimul motor cu ardere internă, dacă în 2030, 2033 sau 2035. Clienții noștri sunt cei care vor decide asta”, a afirmat recent un director de la Mercedes.

Jeep a făcut un pas înapoi, cu Avenger

Și la Stellantis există îndoieli similare, în special la Jeep, care și-a ajustat strategia pentru cel mai recent SUV, Avenger. Acesta este acum oferit cu un motor termic pe principalele piețe europene, precum Germania și Franța, în timp ce planul inițial era de a vinde Avenger cu combustie doar în Italia și Spania, unde mașinile electrice sunt mai puțin populare decât în ​​nordul Europei.

Prețul versiunii electrice Avenger, cu aproximativ 10.000 de euro mai mare decât cel al variantei termice, a influențat și el această decizie. Cifrele vorbesc de la sine: conform Dataforce, între ianuarie și mai 2023, Jeep a vândut 7.214 de unități Avenger în Europa, dintre care 6.252 cu motor pe benzină (aproximativ 87%) și doar 962 cu motor electric (aproximativ 13%).

Cu toate acestea, reorientarea nu modifică strategia Jeep pe termen lung, care urmărește să comercializeze doar modele complet electrice în Europa, până în 2030.

Această ambiție face parte dintr-o abordare de tranziție către o mobilitate mai ecologică, în conformitate cu obiectivele globale de mediu.

Toyota ar prefera diversificarea ofertei

Pe cealaltă parte a globului, Toyota nu este încă pregătită să se concentreze exclusiv pe vehiculele electrice. Producătorul japonez continuă să ofere motoare cu combustie și hibrid, în timp ce explorează diversificarea ofertei pentru a răspunde nevoilor variate de pe diferite piețe.

CEO-ul Akio Toyoda a susținut recent că o mare parte din lume nu este încă pregătită pentru electrificarea completă. Această viziune evidențiază provocările în curs asociate cu adoptarea în masă a vehiculelor electrice, în special în ceea ce privește infrastructura de încărcare și costurile.

Managerul Toyota subliniază în special lipsa infrastructurii de încărcare în multe țări. Deși situația se îmbunătățește în Europa, acest lucru nu este valabil peste tot, în special în anumite țări africane. Disparitatea arată importanța unei abordări globale și incluzive pentru tranziția la mobilitatea electrică, ținând cont de realitățile specifice fiecărei regiuni.


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!