Noile reglementări europene, așteptate anul viitor, vor ține cont de emisiile poluante efective ale mașinilor cu motoare hibrid plug-in, care vor conta în viitoarea impozitare a acestora. Suficient pentru a deturna o mare parte din flotele companiilor care erau destul de entuziasmate de aceste modele.
Hibrizii plug-in sunt mașini grozave… cu condiția să fie folosite corect. Ceea ce se întâmplă destul de rar.
Într-adevăr, singura modalitate de a obține un consum interesant este reîncărcarea la maxim a bateriei, astfel încât mașina să ruleze cu cât mai multă energie electrică. Cu toate acestea, nu toți șoferii procedează astfel, mai ales pentru că este vorba de mașini de serviciu, iar persoanele în cauză nu dispun de mijloacele pentru a reîncărca bateria.
Comisia Europeană, care a organizat un studiu vast asupra a 600.000 de mașini pe benzină și diesel echipate cu „scanere” de consum, a publicat un raport în primăvara anului trecut, concluzionând că „pentru vehiculele electrice hibride plug-in, emisiile reale de CO2 au fost în medie de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator. Se confirmă astfel că aceste vehicule nu își ating în prezent potențialul, în mare parte pentru că nu sunt încărcate și conduse în modul complet electric atât de des cum era de așteptat”.
Urmarea nu va întârzia să apară, din moment ce anul viitor, hibrizii plug-in (PHEV) își vor vedea emisiile mult mai dur reglementate. Noul calcul va lua în considerare consumul real de energie electrică, nu ceea ce ar trebui să fie într-o lume perfectă. Spre exemplu, într-un studiu publicat la sfârșitul anului 2022 de ICCT (Consiliul Internațional pentru Transport Transport), un BMW X1 xDrive25e care emite oficial între 45 și 96 g de CO2/km poate urca până la 122 g. /km chiar și în condițiile în care se aplică condiții mai stricte (cunoscute ca Euro 6e-bis UF).
Așadar, perspectiva hibrizilor, pe care mulți le consideră „mașini fiscale”, nu pare promițătoare. Indiferent de tip (clasic sau plug-in) motorizarea hibrid va pierde beneficiul scutirii de la taxe.
Înseamnă că hibridul plug-in este sortit să dispară? Nu imediat, mai ales că modelele PHEV cu o autonomie electrică mare vor resimți în mod logic mai puțin de efectele noii taxări. Însă vor avea de înfruntat concurența modelelor 100% electrice, a căror ofertă este în continuă expansiune și care vor beneficiază de o rețea publică de încărcare în plină dezvoltare. Cu alte cuvinte, lupta este pierdută în avans, chiar dacă acum acest deznodământ nu pare previzibil!
Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!