Bine de știut: un Mercedes-AMG One nu poate fi oprit în orice condiții!
14.08.2024
        
Distribuie acest articol!   

Toate hypercar-urile necesită proceduri foarte precise, care trebuie urmate cu sfințenie. În caz contrar, pagubele pot fi enorme!

Mercedes-AMG One este o bijuterie tehnologică remarcabilă, capabilă de performanțe comparabile cu cele ale monoposturilor de Formula 1. La un asemenea nivel, și regulile de funcționare sunt pe măsură.

De pildă, oprirea motorului nu se poate face în orice moment. Consecințele acestei greșeli ar putea fi într-atât de dezastruoase încât mașina pur și simplu este setată să îl poată împiedica pe cel de la volan să o comită prea des.

Să explicăm de ce este necesară această regulă. Propulsia este asigurată de un motor V6 turbo de 1,6 litri derivat din cel care a dominat Formula 1 între 2014 și 2021, cu Lewis Hamilton și Nico Rosberg în echipă. Dezvoltă 1.063 CP, iar mașina are o aerodinamică extrem de avansată și un șasiu excepțional pe pistă.

Însă dezvoltarea unei mașini omologate pentru rularea pe drumurile publice, care să îndeplinească standardele foarte exigente ale pieței auto și să fie dotată cu un motor de Formula, 1 a fost un test extrem de dur pentru inginerii Mercedes-AMG.

Pentru a respecta standardele, păstrând în același timp fiabilitatea părții mecanice, specialiștii au fost nevoiți să implementeze proceduri extrem de precise. Astfel, nu doar că motorul trebuie schimbat după 50.000 de kilometri (o distanță oricum rar atinsă de aceste supercaruri excepționale), dar și la fiecare pornire trebuie urmată o procedură de încălzire foarte riguroasă.

Cât despre oprirea motorului în orice condiții, nici vorbă de așa ceva! S-a văzut asta într-un video postat de Nico Rosberg, campion mondial de Formula 1 din 2016, care este unul dintre fericiții proprietari de AMG One. Cu ocazia livrării exemplarului său, a profitat de ocazie pentru a realiza un videoclip pe YouTube, în care pornește mașina, așteaptă puțin, apoi o oprește.

Aflat lângă el, un inginer de la Mercedes-AMG îl roagă să nu mai facă vreodată așa ceva. Pur și simplu, un Mercedes-AMG One nu poate fi oprit atât de ușor.

De ce? Atunci când este apăsat butonul de pornire, partea electrică a grupului de propulsie încălzește mai întâi catalizatorul mașinii, timp de 60-90 de secunde. Apoi motorul V6 este pornit de unitatea electronică de control, odată ce catalizatorul atinge cel puțin 500 de grade Celsius. Apoi blocul termic trebuie să se încălzească, la rândul său. Este nevoie de 5-8 minute pentru a atinge temperatura normală de funcționare când staționează, respectiv 2-5 minute când este în mișcare.

Dacă mașina este oprită înainte să atingă temperatura normală de funcționare, nu este deloc bine pentru sănătatea motorului. Iar pentru a preveni asemenea riscuri, electronica de la bord este setată să blocheze funcționarea mașinii din motive de siguranță, dacă de șase ori la rând mașina a fost oprită fără respectarea procedurii de încălzire. Și doar intervenția tehnicienilor de la Mercedes va face mașina din nou funcțională, după o astfel de situație.

Așadar, este bine să cunoașteți acest detaliu, în cazul în care v-ați hotărât să cumpărați unul dintre cele 275 de exemple AMG One. La urma urmei, o investiție de 2,3 milioane de euro (fără taxe!) trebuie protejată cum se cuvine…


Pentru a primi în timp real știri, analize și informații din domeniul auto, urmărește 24auto.ro pe WhatsApp Channels!

Distribuie acest articol!